صفوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

۲۳ محصول جدید تجهیزات پزشکی روانه بازار می‌شوند/ تحریم‌های ظالمانه سد بزرگ صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از تولید ۲۳ محصول پزشکی ایرانی برای اولین بار در کشور خبر داد.

حسین صفوی مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از تولید ۲۳ محصول تجهیزات پزشکی ایرانی  برای اولین بار در کشور و ورود آنها در سال جدید به بازار خبر داد و گفت: بازار تولیدات داخل از سال گذشته توسعه پیدا کرده و در تحریم‌ها افزایش تولید کننده و تولید طبیعی است و باید به سمت تامین نیاز داخل کشور برویم.

وی ادامه داد: حدود ۲۳ کالای تجهیزات و ملزومات پزشکی برای اولین بار به بازار عرضه می‌شوند که این محصولات در حوزه‌های تخصصی پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی هستند و خوشبختانه ما روز به روز در تولید تجهیزات پزشکی در حال رشد هستیم و به تکنولوژی محصولات پیچیده‌تر دست پیدا می‌کنیم و برخی محصولات تجهیزات پزشکی به عنوان تکنولوژی برتر دنیا در ایران تولید می‌شوند و ایران جزء معدود کشور‌های تولید کننده برخی تجهیزات پزشکی است.

۲۰ محصول جدید تجهیزات پزشکی امسال روانه بازار می‌شوند/ صادرات ۳۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی ایرانی

تخصیص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز  به حوزه تجهیزات پزشکی

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره صادرات تجهیزات پزشکی و ارز تخصیص یافته به این حوزه در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی از ایران صادر شدند و سال گذشته برای واردات و تولید حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز در حوزه تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کرده است.

وی ارتقا کیفیت و بازاریابی را دو عامل هم در توسعه صادرات تجهیزات پزشکی دانست و گفت: برای توسعه صادرات باید دو اقدام صورت گیرد، در این راستا در ابتدا باید کیفیت تولیدات تجهیزات پزشکی ارتقا پیدا کند و کالا‌های تجهیزات پزشکی تولیدات داخل با استاندارد‌های بین المللی مطابقت کند.

۲۰ محصول جدید تجهیزات پزشکی امسال روانه بازار می‌شوند/ صادرات ۳۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی ایرانی

۲۰ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی گواهینامه اتحادیه اروپا دارند

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: بیش از ۲۰ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی داریم که واجد استاندارد CE اتحادیه اروپا هستند و واحد‌های تولیدی بسیاری اقدام کرده اند که این گواهینامه را اخذ کنند تا تجهیزات پزشکی تولیدی خود را به سایر کشور‌ها به ویژه کشور‌های اروپایی صادر کنند.

وی درباره بازاریابی محصولات تجهیزات پزشکی داخلی بیان کرد: اقدام دوم بعد از ارتقا کیفیت این است که برای صادرات محصولات تجهیزات پزشکی ایرانی به سایر کشور‌ها به ویژه کشور‌های منطقه بازاریابی کنیم، چرا که به خاطر تحریم‌های ظالمانه توسعه صادرات با چالش روبه رو شده است و روند صادرات تجهیزات پزشکی پس از تحریم‌ها کند شده است.

تحریم‌های ظالمانه سد بزرگ صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی

صفوی تاکید کرد: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به شدت به دنبال آن هستند محصولات خود را صادر کنند و به بازار‌های بین المللی عرضه کنند چرا که رشد صنعت تولید تجهیزات پزشکی به این وابسته است که بازار تجهیزات پزشکی ایرانی توسعه پیدا کند و نباید به بازار داخلی اکتفا نکنیم و عراق در بین کشور‌های منطقه، کشور‌های آسیای میانه و شرقی و حتی کشور‌های اروپایی مقصد تجهیزات پزشکی ایرانی هستند.

وی تحریم‌ها را سد بزرگ صادرات و مانع رسیدن به هدف وزارت بهداشت برای صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی دانست و گفت: هدف گذاری صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری در شرایط خاص سیاسی بود و پس از تحریم‌ها شرایط صادرات تجهیزات تغییر کرد و بزرگترین سدی که مانع صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی می‌شود تحریم‌های ظالمانه‌ای است که هر روز ساز و کار مالی را برای تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و دسترسی به بازار‌های بین المللی سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.