پاسکال لامی گفت توافق مهاجرتی که ترامپ در هفته جاری میلادی با تهدید اعمال تعرفه‌های تنبیهی بر مکزیک تحمیل کرد پیروزی «گروگان گیری» بر قوانین بین المللی بود.

رئیس سابق سازمان تجارت جهانی: توافق ترامپ با مکزیک پیوزی گروگان‌گیری بر قوانین جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاسکال لامی، رئیس سابق سازمان تجارت جهانی روز شنبه گفت توافق مهاجرتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته جاری میلادی با تهدید اعمال تعرفه‌های تنبیهی بر مکزیک تحمیل کرد پیروزی «گروگان گیری» بر قوانین بین المللی بود.

آمریکا و مکزیک اواخر روز جمعه توافقی را برای جلوگیری از یک جنگ اعمال تعرفه‌ها امضا کردند که بر اساس آن مکزیک موافقت کرد یک برنامه مناقشه انگیز پناهندگی را گسترش دهد و نیرو‌های امنیتی را برای ریشه کنی جریان مهاجران غیرقانونی از آمریکای مرکزی مستقر کند.

مکزیک بعد از تهدید ترامپ به اعمال تعرفه ۵ درصدی بر واردات از این کشور به واگذاری این امتیازات تن داد.

پاسکال لامی، مدیرکل سابق سازمان تجارت جهانی گفت: «واکنش من این است که ظاهرا گروگان گیری کارساز است. اقدامات ترامپ بر خلاف روح دیپلماسی بین المللی است.»

لامی افزود: «اگر حاکمیت قانون است به خاطر آن است که مردم معتقدند بهتر از قانون جنگل است، و بسیاری افراد قانون جنگل را دوست ندارند، زیرا برخی قوی و برخی ضعیف هستند و نمی‌خواهند قوی همیشه بر روی ضعیف پا بگذارد.»

کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر درباره این سخنان لامی پاسخی نداد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار