صدور حکم اعدام برای یک نوجوان در عربستان سعودی با انتقادات گسترده بین‌المللی روبه‌رو شده است.

ادامه اعتراضات گسترده بین‌المللی به صدور حکم اعدام برای یک نوجوان در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد: صدور حکم اعدام برای یک نوجوان در عربستان با انتقادات گسترده بین‌المللی روبه‌رو شده است.

در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: عربستان سعودی به دلیل صدور حکم اعدام برای یک نوجوان به خاطر حضور در تظاهرات ضد دولتی تحت انتقاد شدید بین‌المللی قرار دارد. «مرتجی القریریص» با مجازات اعدام روبه‌رو است. برخی از اتهامات وی به ده سال پیش باز می‌گردد.

در ادامه خبرنگار این شبکه تلویزیونی افزود: شهر قطیف در سال ۲۰۱۱ شاهد ناآرامی‌هایی بود. جامعه شیعیان بر ضد اقدامات تبعیضی رژیم حاکم بر عربستان تظاهرات کردند. در قطیف چندین پسر نوجوان بازداشت شدند و به مجازات اعدام محکوم شدند. از جمله این افراد مرتجی القریریص بود. وی ماه نوامبر ۲۰۱۱ بازداشت شد. در آن روز جمعیت شعار مرگ بر آل سعود سر می‌دادند. در این تظاهرات برادر مرتجی که علی نام داشت حضور داشت. او به ضرب گلوله ماموران کشته شد. مرتجی در مراسم بزرگداشت برادرش حضور پیدا کرد و به همین خاطر دولت عربستان او را بازداشت کرد.

شرکت در تظاهرات ضدحکومتی، شرکت در مراسم خاکسپاری برادرش علی که در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۱ کشته شد، پرتاب کوکتل مولوتوف به سوی ایستگاه پلیس و شلیک گلوله به سوی نیرو‌های امنیتی از جمله اتهامات ضد وی است. او زمانی که ۱۳ سال سن داشت بازداشت شد و سازمان ملل و گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند که وی بار‌ها تحت شکنجه قرار گرفته است. او سال‌ها در زندان انفرادی به سر برده است. او اعترافاتی برخلاف میل خود داشته است که به حکم اعدام وی منجر شده است. او هم اکنون ۱۸ سال سن دارد.

در ادامه «رادنی دیکسون» فعال حقوق‌بشر گفت: این موضوعی تکان‌دهنده است زیرا این مجازات اعدام قرار است درباره یک نوجوان انجام شود. از طرف دیگر یک فرآیند قضایی منصفانه در جریان نبوده است. این پسر چندین سال است که در زندان بوده است. وی نتوانسته است که از وکیل استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آل سعود
Canada
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
میشه پرستویی و افشار و فرخ نزاد وووو پستی در اعتراض به اعدام این پسر بچه بگذارید !!!!!!! در سایت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
به امید روزی که شاهزاده های سعودی رو یک به یک به خط کنیم و سر یک یکشون رو با شمشیر بزنیم..
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۳۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
شرم اوره
آخرین اخبار