عرب: از مجری حامی مالی شکایت می‌کنیم/ درآمد باشگاه پرسپولیس سیر نزولی داشت/ برای پرداخت مطالبات برانکو به مشکل خوردیم/ ایوانکوویچ گزینه اول و آخر پرسپولیس است

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران گفت: در ابتدا از زحمات اصحاب رسانه که یک فصل در کنار پرسپولیس بودند تشکر می‌کنم. در کار شما همیشه سختی‌هایی وجود دارد.

به همت عوامل تیم، برانکو، مدیریت و هواداران به قهرمانی رسیدیم

وی ادامه داد: نقش رسانه در همه موضوعات و ورزش مهم است. در مدت زمانی که من در پرسپولیس بودم همواره تعامل خوبی با اصحاب رسانه داشتم و این رابطه کمک کرده تا اطلاع‌رسانی خوبی انجام شود. ما فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و نیم فصل دوم رقابت‌ها بسیار سنگین بود. برخی حواشی هم برای باشگاه ما بوجود آمد که به همت عوامل تیم، برانکو ایوانکوویچ، مدیریت و هواداران توانستیم به قهرمانی برسیم. هواداران همیشه ما را خوب حمایت کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

از مجری حامی مالی شکایت می‌کنیم

عرب در مورد مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: در ۲-۳ سال گذشته باشگاه از لحاظ مالی شرایط خوبی داشته است و به نظم خاصی رسیده هرچند که مشکلاتی داشتیم. در کل قرارداد‌های خوبی بسته شد هر چند که اشکالاتی به آن وارد است. حامی مالی اصلی کار خود را انجام داد، اما مجری عملکرد خوبی نداشته و یک هفته به آن فرصت دادیم در غیر این صورت از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم.

عرب: یک هفته به مجری حامی مالی وقت می‌دهیم بعد شکایت خواهیم کرد/ پرسپولیس فصل سختی را پشت سر گذاشت

درآمد باشگاه سیر نزولی داشت

وی افزود: هواداران بحث حامی مالی اصلی و مجری را با هم اشتباه می‌گیرند. حامی مالی ما شرکتی است که در کنار همه تعهداتی که به آن پایبند بود، شایعات زیادی را به دنبال خود دید و همین موضوع باعث شد تا درآمد این شرکت و باشگاه سیر نزولی پیدا کند. پرسپولیس باشگاه دولتی است بنابراین باتوجه به مسائل قانونی به صورت مستقیم نمی‌توانیم با حامی مالی ارتباط داشته باشیم. همین موضوع باعث شد تا مجری‌ای که کار‌های حامی مالی را انجام می‌دهد و برند باشگاه هم دست او است، کار‌های ما را بر عهده بگیرد. درصدد هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم و جلسات زیادی در این رابطه برگزار کردیم.

عرب در ادامه در مورد هزینه‌های جاری باشگاه عنوان کرد: درآمد‌ها با هزینه‌ها هم‌خوانی ندارد. مدیرعامل‌های پرسپولیس همیشه وارث بدهی‌های مدیران قبلی بوده‌اند و طلبکاران به صورت ناگهانی به باشگاه مراجعه می‌کنند و در نهایت بدهی‌های نهفته آشکار می‌شود. در یک ماه اخیر باید بدهی ۶۰ هزار دلاری‌ای که در سال ۹۱ با دلار هزار تومانی می‌شد پرداخت شود را با دلار ۱۴ هزار تومانی پرداخت کنیم.

عرب: یک هفته به مجری حامی مالی وقت می‌دهیم بعد شکایت خواهیم کرد/ پرسپولیس فصل سختی را پشت سر گذاشت

هزینه‌های جاری باشگاه به بند‌هایی قرارداد بازیکنان اضافه می‌شود

عرب ادامه داد: موضوع دیگر هزینه‌های ریالی و تورم است. هزینه‌های هتل، پرواز و هزینه‌های جاری ۲ یا ۳ برابر شده است، اما درآمد ثابتی داشته‌ایم که این مربوط به نوسانات ارزی می‌شود. اگر قرارداد بازیکنان و کادر فنی خارجی را بدون بندهایش حساب کنیم، باید ۶۰ میلیارد پرداخت کنیم، اما در آمدی که از حامی مالی و مجری اسپانسری به حساب باشگاه قرار است واریز شود، حدود ۶۱ میلیارد است. پس هزینه‌های جاری باشگاه، بدهی‌ها و مالیات‌ها می‌ماند و به بند‌هایی که در قرارداد بازیکنان موجود است، اضافه می‌شوند که در نهایت مجموع هزینه‌های باشگاه در یک فصل شاید به حدود ۱۱۰ میلیارد برسد.

باشگاه پرسپولیس سالانه حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد

او گفت: ما با بررسی جوانب باید سالی حدودا ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه کنیم؛ بنابراین باید برای فصل آینده در اینباره فکری شود. مجموع درآمد‌های ما حدود ۶۱ میلیارد تومان است، این در حالی است که هزینه‌های مختلف زیادی داریم، مثلا اگر بازی پرسپولیس با الاهلی عربستان در تهران انجام می‌شد چندین میلیارد درآمد داشتیم، اما در امارات این مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شد. ما سال گذشته برای سفر به ازبکستان ۴۰۰ میلیون هزینه کردیم، اما امسال این رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود. پرواز چارتر به ازبکستان به ما ضربه زد. برای پرداخت بدهی‌ها توافقاتی شده و بخشی از آن به صورت اقساطی قرار بود پرداخت شود که آن را پرداخت می‌کنیم.

برای پرداخت مطالبات برانکو به مشکل خوردیم

وی اضافه کرد: در مورد مبلغ قرارداد برانکو هم ما باید رقمی را در نیم فصل به او می‌دادیم که این رقم مربوط به بدهی‌ها بود و حدود ۵۰۰ هزار دلار به او پرداخت کردیم و بخش باقی مانده که باید به او برای نیم فصل دوم بپردازیم، اما موضوع مهم این است که ما برای این مبلغ به مشکل خوردیم.

پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا به عوامل تیم پرداخت شد

عرب در مورد مطالبات باشگاه پرسپولیس از کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: پاداش آسیایی در واقع ۲ میلیون دلار بود که صد هزار دلار آن را کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان خیریه برداشت کرد و ۱۸۰ هزار دلار نیز برای برگزاری مسابقات کسر شد. ۷۵ هزار دلار هم بابت تخلفات انضباطی از حسابمان کم شد، اما مابقی مبلغ به صورت ریال پرداخت شد. اسناد و مدارک نیز موجود است. از این پاداش حدود ۱۹ میلیارد تومان به ریال است که از این عدد حدود ۸ میلیارد به عنوان پاداش آسیایی براساس مصوبه هیئت مدیره قبل به بازیکنان پرداخت شد و بین کادر فنی و بازیکنان و براساس نظر سرمربی و کاپیتان تقسیم شد. حدود ۷ میلیارد تومان به عنوان قسط به بازیکنان پرداخت شد. حدود یک میلیارد تومان نیز بابت مالیات معوقه کادر فنی خارجی و بدهی مالیاتی که مربوط به دوره‌های قبل بود پرداخت شد. این بدهی اگر پرداخت نمی‌شد اجازه خروج به بازیکنان و کادر فنی خارجی داده نمی‌شد. بقیه پول صرف بدهی‌های معوقه باشگاه شد که اگر پرداخت نمی‌شد باشگاه با مشکلاتی مواجه می‌شد. اما در نهایت حدود یک و نیم میلیارد آن در حساب باشگاه وجود دارد و سند آن ثبت شده است.

۱۷۵ هزار یورو به منشا پرداخت کردیم

وی افزود: با وجود اینکه باشگاه سختی‌ها و مشکلات زیادی در آن زمان از لحاظ مالی داشت و از طرفی دیگر برانکو، منشا را نمی‌خواست ما موضوع را مدیریت کردیم. منشا بخشی از مطالباتش را بخشید و بخش دیگری هم به صورت نقد به او پرداخت کردیم تا باشگاه با مشکلی مواجه نشود. یک میلیارد تومان از مبلغ پاداش آسیایی هم بابت هزینه‌های جاری تیم صرف شده است. مبلغی حدود ۱۷۵ هزار یورو نیز بابت مطالبات منشا پرداخت کردیم که اگر قرارداد منشا را پرداخت نمی‌کردیم در فصل آتی با مشکل جدی مواجه می‌شدیم.

عرب: یک هفته به مجری حامی مالی وقت می‌دهیم بعد شکایت خواهیم کرد/ پرسپولیس فصل سختی را پشت سر گذاشت

مبلغ قرارداد برانکو ۲۴ میلیارد تومان است

عرب در مورد مطالبات برانکو خاطر نشان کرد: ما در زمینه درآمدزایی تلاش کردیم تا با برگزاری جلسات متعدد با هیئت مدیره، هزینه‌های خود را کاهش دهیم. با این حال درآمد‌ها ثابت است و هزینه‌ها در کنار آن رو به رشد است. قراردادی که با برانکو بسته شده حدود ۲۴ میلیارد تومان است. ما حدود ۵۰۰ هزار یورو را به وی پرداخت کرده‌ایم و بقیه آن باقی مانده است که همه مطالباتش به زودی پرداخت خواهد شد. این مبلغ زمانی ۸ میلیارد تومان بود، اما امروز به دلیل نوسانات ارزی ۳ برابر شده و حدود ۲۴ میلیارد تومان شده است.

برانکو گزینه اول و آخر پرسپولیس است

عرب در مورد حضور برانکو در پرسپولیس عنوان کرد: برانکو گزینه اول، دوم و آخر ما برای حضور در تیم است. باشگاه می‌تواند با بررسی شواهد و ۳ الی ۴ نقشه، با کمک حامی مالی مطالبات برانکو را پرداخت کند. کل قرارداد و مطالبات برانکو با تمام آپشن‌هایش ۱.۵ میلیون یورو است و هرچه تاکنون پرداخت شده مربوط به فصل قبل برانکو است و فقط همین ۵۰۰ هزار یورو مربوط به این فصل است که مابقی قراردادش که مانده باید به زودی پرداخت شود.

مذاکره با مربی جدید صحت ندارد

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره مذاکره با مربی جدید به جای برانکو واکنش نشان داد و گفت: من نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا بوجود آمد؟ متاسفانه رسانه‌ها اعلام کرده بودند که مدیرعامل باشگاه با سرمربی و مربی صحبت کرده است که این خبر به شدت برجسته شد.

وی افزود: وکیل آن سرمربی به اشتباه این مذاکره را اعلام کرد که اصلا صحت نداشت. آن موضوع اصلا برجسته نشد بعد هم که مشخص شد این سرمربی در ایران حضور نداشته و از اساس این خبر کذب بوده است. این ظلم است. لطفا حق‌الناس را رعایت کنید. پخش کردن خبر‌های این چنینی باعث می‌شود به حیثیت افراد لطمه بخورد و آن چیزی که تکذیب می‌شود در نهایت انعکاس خوبی پیدا نمی‌کند.

هیچ خبرگزاری، خبر تکذیب شدن مذاکره پرسپولیس با قطبی را منتشر نکرد

وی در ادامه گفت: من آدم خوش‌بینی هستم و همه را خاکستری می‌بینم و با اینکه آلودگی فضای مجازی زیاد است نگاه توهمی به فضای مجازی ندارم به طوری که عکس سیل ونزوئلا را برای سیل شیراز استفاده می‌کنند. در ۵ روز اخیر بیشترین فشار را به باشگاه وارد کردند و گفتند که محسن خلیلی با افشین قطبی دیدار کرده و این خبر همه جا پخش شد، اما ندیدم در جایی بنویسند که مدیر برنامه‌هایش این خبر را تکذیب کرده است. ساخت خبر جعلی کاری ندارد، برای همین است که خبرنگاران به من سر این مسائل زنگ می‌زنند.

جدایی از برانکو توهمی بیش نیست

عرب در مورد جدایی برانکو از پرسپولیس گفت: ما در هیئت مدیره، بین عوامل باشگاه و بنده نیت حفظ برانکو را داریم و آن صحبتی که در بیرون از باشگاه انجام می‌شود توهمی بیش نیست. با توجه به امکانات باشگاه نیت ما حفظ او است. در ۴ شبانه روز اخیر تمام تلاش من با بی خوابی‌های فراوانی که کشیدم حفظ برانکو بود. همه شواهد و قرائن هم حفظ او است. بر فرض مثال، شما فرزندتان را دوست دارید و همه عواملی که نسبت به فرزندتان دارید را انجام می‌هید، اما شخصی می‌گوید که شما فرزندتان را دوست ندارید و باور کنید من بچه خودم را دوست دارم.

برای انتخاب سرمربی پلن B نداریم

وی درخصوص پلن B درمورد مربیگری تیم به جای برانکو تاکید کرد: ما هیچ فکری درخصوص پلن B برای مربیگری تیم پرسپولیس نکرده ایم و تمام تمرکزمان بر حفظ برانکو است. بحث درآمد‌های تیم به صورت ثابت و متغیر صحیح است. پس ما برای حل این واقعیت به دنبال آن هستیم که با از سر گذراندن همه سختی‌هایی که در باشگاه‌داری دولتی در مقابل خود می‌بینیم، از پتانسیل‌های موجود در باشگاه‌داری دولتی استفاده کنیم که کرده‌ایم.

برای ماندن برانکو ۴ نقشه اساسی داریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: برانکو یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و شک و شبهه‌ای در آن نیست. اما او طلبی دارد که باید پرداخت شود. ماندن یا رفتن برانکو بستگی به پول دارد و ما برای این مساله ۴ نقشه داریم. اراده باشگاه، تلاش باشگاه و خواست باشگاه در این خصوص مهم است و ما می‌خواهیم که برانکو بماند.

وی درباره اینکه آیا برانکو به پرسپولیس تخفیف می‌دهد افزود: درباره تخفیف با او صحبت نکردم، اما قطعا صحبت‌هایی صورت خواهد گرفت چرا که همه تلاش ما این است که این پول پرداخت شود، چون هیچ موضوعی برای رفتن برانکو در باشگاه مطرح نیست.

به دنبال افزایش درآمدهایمان هستیم

وی افزود: به دنبال آن هستیم که مجری را انتخاب کنیم که بتواند از مجموعه درآمد‌های پرسپولیس به نحو احسن استفاده کند که یکی از این بحث‌ها بحث اپلیکیشن‌ها است که موضوع به روزی است و ما هم روی آن فکر می‌کنیم و برنامه داریم. کارگروهی را با حضور اساتید دانشگاه‌ها و آکادمیک استفاده می‌کنیم که آن‌ها بتوانند یکسری مسائل را باز کنند و در کنار اسپانسر باشگاه هم بتواند به منافعی برسد. اگر ما سال آینده درآمدهایمان را افزایش ندهیم مطمئنا با مشکلات جدی‌تری روبرو خواهیم شد ما بیکار ننشسته‌ایم ما در حال کار کردن هستیم. باشگاه یک حساب دو امضاء دارد و هیچ مبلغی بدون حساب و کتاب جابجا نمی‌شود. خدا را شکر افرادی که اطراف ما هستند همه سالم هستند و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم. در عین حال فضا‌های خوبی برای درامدزایی وجود دارد که ما می‌خواهیم با استفاده از آن فضا‌ها درآمدهایمان را افزایش دهیم.

با ساختار دولتی نمی‌توان برای پرسپولیس درآمدزایی کرد

او در ادامه گفت: تغییر مدیریت فعلا تاثیرگذار نیست، چرا که ساختار باشگاه ما دولتی است. اگر دیده باشید از بالاترین افراد سیاسی، نظامی، ورزشی و ... در این باشگاه در راس مدیریت بودیم، اما نتیجه چه شد؟ وقتی ساختار دولتی است نمی‌شود به دنبال درآمدزایی رفت. اکنون، چون ما یک باشگاه دولتی هستیم، پرسپولیس از ۳۰ درصد ظرفیت‌هایش برای درآمدزایی استفاده می‌کند و از ۷۰ درصد پتانسیل آن استفاده نمی‌شود. در بخش خصوصی شما اگر بخواهید یک ملک را بفروشید یک شبه این کار انجام می‌شود. اما ما به سهم خود، اگر بخواهیم ساختمان باشگاه را بفروشیم یک پروسه چند ماهه است که وارد تشریفات خاصی می‌شود و گرفتاری‌های آن شروع می‌شود.

یک ریال هم بودجه دولتی نداریم

وی افزود: هنوز برخی‌ها بر این باور هستند که ما از بودجه دولتی استفاده می‌کنیم. اما ما یک ریال هم بودجه دولتی نداریم و هرچه درآمد داریم از طریق بخش اسپانسری است. ما با ترس به سراغ عقد قرارداد با اسپانسر می‌رویم. برای هر اسپانسری که کار را توضیح می‌دهیم باید به دولتی بودن باشگاه و جوانب آن فکر کنیم.

به وزیر ورزش اعلام کردم که نمی‌توانم باشگاه را خصوصی کنم

مدیرعامل پرسپولیس بیان کرد: مدیریت باشگاه دولتی ممکن نیست و سختی‌های خاص خود را دارد. من به میز نچسبیده‌ام و حتی به وزیر ورزش اعلام کردم که ادامه کار در باشگاه دولتی امکان‌پذیر نیست. اما وی گفت که تلاش می‌کند تیم خصوصی شود. اگر از فردا فرد دیگری در کرسی ریاست بنشیند تغییر قابل لمس و ملموسی بوجود نخواهد آمد.

عقد قرارداد باشگاه دولتی با اسپانسر نیاز به تشریفات دارد

عرب با گریزی به مشکلات باشگاه بیان کرد: روزی که من کار را گرفتم دلار ۱۱ هزار تومان بود، اما اکنون دلار به ۱۶ هزار تومان هم رسید باید از شهریور ماه و برای قرارداد جدید با اسپانسر تدابیری اندیشیده شود. با این حال بدهی‌ها مثل گذشته نیست و سبک‌تر شده است. اما به هر حال مدیریت دولتی در باشگاه حاکم است و با تغییر مدیریت تحول زیادی در باشگاه صورت نمی‌گیرد، چون ساختار ایراد دارد. از طرف دیگر وزارت ورزش برای پرداخت به باشگاه‌ها ممنوعیت قانونی دارد و به همین دلیل چند بار با وزیر ورزش صحبت کردم و او هم تاکید دارد که باید باشگاه خصوصی شود. از طرفی در مجلس هم این اعتقاد بین نمایندگان هست که باید پرسپولیس خصوصی شود و برای برون رفت از این وضعیت باید این کار را انجام دهیم. ما با هر اسپانسری که صحبت می‌کنیم با مشکلات باشگاه دولتی روبرو می‌شویم چرا که عقد قرارداد باشگاه دولتی با اسپانسر نیاز به تشریفات دارد.

وی ادامه داد: جذب نیرو در سیستم دولتی ممنوع است و ما یک نفر را هم نمی‌توانیم بیاوریم مگر اینکه مامور باشد. اما حدود ۷۱ نفر در باشگاه هستند که حقوق می‌گیرند و قرارداد دارند. همچنین حدود ۹ نفر هم در دانشگاه پرسپولیس کار می‌کنند. مدیریت دانشگاه پرسپولیس را عوض کردیم.

وزیر بد استقلال و پرسپولیس را نمی‌خواهد

عرب در مورد جناحی کردن وزیر ورزش به سمت تیم پرسپولیس یا استقلال توسط هواداران ۲ تیم بیان کرد: این حرف‌ها ریشه عقلانی ندارد چرا که وزیر ورزش پدر هر ۲ تیم پرسپولیس و استقلال است و هیچ پدری برای فرزندش بد نمی‌خواهد.

علیپور ۲ پیشنهاد دارد

وی درخصوص بحث نقل و انتقلات باشگاه پرسپولیس بیان کرد: لیست برانکو بلند بالا نیست. کمیته‌ای برای نقل و انتقالات تشکیل داده‌ایم که آن‌ها بررسی می‌کنند. چند وقت پیش که به باشگاه آمدم گفتم به بازیکنان بگویید هر شخصی پیشنهاد دارد بیاورد که حقش ضایع نشود ما هم این را به تمام بازیکنان اعلام کردیم و تنها کسی که تاکنون مراجعه کرده علیپور است که از ۲ کشور پیشنهاد داشته است و ما نیز در حال بررسی آن هستیم. همچنین برانکو به بازیکنان اجازه داده تا بازیکنان، تیم را در صورت تمایل ترک کنند. هیچ بازیکن دیگری پیشنهاد رسمی یا غیررسمی نداشته که بخواهیم به آن‌ها به صورت جدی فکر بکنیم.

من تعیین می‌کنم که مشاورانم در کدام جلسه حضور پیدا کنند

عرب به حضور مشاورانش در باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد و گفت: یکی از مشکلاتی که در باشگاه‌داری دولتی وجود دارد این است که شما برای گرفتن مشاوری که به آن حقوق نمی‌دهید مورد بازجویی قرار می‌گیرید. با این حال در سیستم خصوصی فردی را استخدام می‌کنید و از سواد آن‌ها بهره می‌برید. شما در سیستم دولتی آدم‌ها را می‌آورید هیچ پولی هم به آن‌ها نمی‌دهید، اما باید پاسخگوی آوردن او هم باشید.

وی افزود: سهند حبیب زاده که به عنوان مشاور در کنار باشگاه به ما کمک می‌کنند آدم خوش فکری است و اینکه در کجا و در چه جلسه‌ای حضور داشته باشد تشخیص مدیرعامل است و من عاقل هستم و می‌دانم که چه کسی، در کجا و در چه جلسه‌ای حضور داشته باشد و هیچ شخصی هم نمی‌تواند به من بگوید که چرا کسی در کنار تو حضور دارد.

سفر به ژاپن هزینه هنگفتی داشت

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: درخصوص زمانی هم که باشگاه را تحویل گرفتم باید بگویم که ما در کوران مسابقات آسیایی بودیم مرتب اعزام داخلی و هم خارجی داشتیم و بدهی‌های زیادی در کنار آن داشتیم. ما در شرایطی قرار داشتیم که باید مجوز حرفه‌ای را هم می‌گرفتیم. بودجه باشگاه آنچه که در باشگاه بود برای حرفه‌ای و مسائل مربوط به اعزام و مسائل این چنینی هزینه شده بود طبیعتا حساب باشگاه خالی بود و ما پیش‌هزینه کردیم تا پاداش آسیایی را بگیریم و هزینه‌هایمان را تامین کنیم. ما برای سفر با ژاپن هزینه هنگفتی کردیم و حتی باشگاه برای تامین یکسری هزینه‌ها مبالغی را قرض کرده بود و اینکه آیا مدیران قبلی پولی را برده‌اند یا خیر این اصلا درست نیست. همین الان هم اگر کسی باشگاه را از من تحویل بگیرد پولی وجود ندارد.

اخبار منفی بیشتر از مثبت‌ها تاثیرگذار هستند

عرب درخصوص اینکه شما گفتید تکذیب مدیر برنامه‌های افشین قطبی را در رسانه‌ها ندید، اما همه رسانه‌ها این خبر را کار کردند اظهار داشت: بحث من درباره فضای مجازی بود و فضای مجازی با فضای مطبوعاتی متفاوت است. از نظر من رسانه‌ها تحلیل می‌کنند، اما در فضای مجازی اینطور نیست و این خاصیت اخبار منفی است که بیشتر تاثیرگذار است.

مجری اسپانسری موفقی نداشتیم

عرب ادامه داد: ما در حوزه درآمدزایی پاداش آسیایی را گرفتیم و از ۴ قسطی که مجری اسپانسری باید می‌داد سه قسط در دوره من پرداخت شد که بخشی را هنوز نداده‌اند و بخشی هم با تاخیر پرداخت کردند. برخی از مشکلات ما برای همین است. مجری اسپانسری باید از برند ما درآمدزایی می‌کرد و بجز درآمدزایی اسپانسر‌های دیگری را می‌آوردند که خیلی موفق نبود. درخصوص شیشه‌ای کردن باشگاه باید بگویم که این یک بحث است و اینکه بخواهیم اسناد طبقه‌بندی شده را منتشر کنیم یک بحث دیگر است که من موافق این مسائل نیستم.

هنوز بدهی‌های قبلی باشگاه را پرداخت می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد بدهی‌های گرشاسبی مدیر عامل قبلی پرسپولیس گفت: من ندیدم که گرشاسبی جایی بگوید بدهی‌های صفر شده است. بدهی‌ها پرداخت شده بود، اما بدهی‌هایی هم وجود داشتند که در زمان گرشاسبی مراجعه نشده بود و حالا آشکار شدند. از طرفی یکسری هم به بعدا موکول شد تا پولشان پرداخت شود و ما الان ملزم به پرداخت آن‌ها هستیم.

اینجا هستم، چون استعفایم رسمی نبود

عرب در مورد استعفای اخیرش بیان کرد: استعفای من رسمی نبود چرا که اگر استعفایم رسمی بود الان اینجا نبودم. من تنها به وزیر از سختی‌های باشگاه داری دولتی گفتم.

عرب درباره موضوع اعلام شماره حساب و کمک هواداران افزود: کمکم به باشگاه از قبل بوده و هوادارانی هستند که به پرسپولیس کمک می‌کننند این شماره حساب در سایت باشگاه وجود دارد و هواداران کمک می‌کنند، اما مگر راه کمک بسته است؟ کمک‌های هواداران مستقیما به حساب باشگاه پرسپولیس می‌رود و همه هزینه‌ها زیر نظر نهاد‌های نظارتی انجام می‌شود.

وی درباره اینکه یک میلیارد تومان از پول یک بازیکن در حساب باشگاه ماند و از طرفی برخی از مشاوران شما حدود ۳۰۰ میلیون پاداش گرفتند و همچنین نقش حقوقی باشگاه با وجود باخت در همه پرونده‌ها حدود ۵۰۰ میلیون پاداش گرفته‌اند افزود: درباره موضوع حقوقی باید بگویم که من پاداشی ندادم و این مساله را تکذیب می‌کنم. درباره پاداش به مشاوران هم این مساله تکذیب می‌شود چرا که اگر کسی فعالیتی می‌کند طبق روال پاداش می‌گیرد. در موضوع بازیکنی هم که می‌گویید باید اعلام کنم در باشگاه دولتی شما نمی‌توانید چک مدت‌دار بدهید چرا که اگر پولی در حساب باشگاه بود آن را به بازیکن می‌دادیم و شاید رسید به بازیکن داده شده تا موضوع پروانه حرفه‌ای انجام شود، اما این موضوع را تکذیب می‌کنم چرا که در مدتی که ما بودیم هیچگاه یک میلیارد تومان برای یک بازیکن در حساب باشگاه نبود. درباره پرداخت مشاوران هم باید بگویم اگر کسی در مسابقات آسیایی سمت نداشته پاداش نگرفته، اما کسی اگر در باشگاه یا تیم بوده پاداش گرفته است.

از برانکو تخفیف نخواستیم

وی درباره تخفیف خواستن پرسپولیسی‌ها از برانکو گفت: درباره تخفیف با او صحبت نکردم، اما قطعا صحبت‌هایی صورت خواهد گرفت چرا که همه تلاش ما این است که این پول پرداخت شود، چون هیچ موضوعی برای رفتن برانکو در باشگاه مطرح نیست. همچنین ما مشکلی با او نداریم و تنها بحثی با وکیل وی داشتیم.

برانکو لیست کتبی به ما داد و از ایران رفت

عرب درباره لیست پیشنهادی برانکو مبنی بر جذب بازیکنان و حضور بازیکنانی، چون فرشاد احمدزاده و علی دشتی در جمع سرخ‌ها واکنش نشان داد و گفت: برانکو لیست کتبی داده است. هرچند که در ابتدا لیست او شفاهی بوده، اما من به حسین خبیری (مشاور عرب) گفتم که لیست کتبی از او بگیرد؛ بنابراین برانکو شب قبل از اینکه از ایران برود لیست کتبی داد. افرادی هم که نام بردید گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است چرا که کمیته نقل و انتقالات باشگاه مسئول کار است و قصد داریم در فضای آرامتری به کارمان ادامه دهیم.

مشکلی در قرارداد رسن وجود ندارد

عرب ادامه داد: ما برای بازیکنان پرسپولیس شرطی نگذاشتیم. درباره پرداختی بازیکنان خارجی باید بگویم که توافقاتی در اینباره صورت گرفته است. درباره قرارداد بشار رسن هم بحث رقم قرارداد با او و مدیر برنامه‌هایش داشتیم و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. باید رقم قرارداد‌ها پرداخت شود و ما تلاش می‌کنیم تا همزمان با پول برانکو پول آن‌ها را هم بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.