رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مطرح کرد؛

افزایش ۱۵ درصدی قیمت عتبات دانشجویی در ایام عرفه/ ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند

حجت الاسلام و المسلمین مطهری پور گفت: تا امروز ۱۳ هزار و ۷۸۷ نفر در سفر عتبات ثبت نام کرده‌اند و این نشان از توجه مردم به معصومین دارد.

استقبال خوب دانشگاهیان از ثبت‌نام عتبات/ ۱۳ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری اعزام به عتبات که صبح امروز در ساختمان عتبات برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف ما در دانشگاه بحث پیگیری مطالبات امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبری است؛ ایشان توصیه‌هایی مکرر به دانشگاهیان و جوانان داشتند که در بحث دانشگاه اسلامی موثر بوده است.

وی ادامه داد: تقویت رابطه با خداوند یکی از توصیه‌هاست که باید پیوندی بین خالق هستی وجود داشته باشد؛ نکته دیگر تربیت جوانان انقلابی در محیط دانشگاهی است، باید فرهنگ جبهه حق گسترش یابد، بحث استفاده از جایگاه استادی برای تربیت دانشگاهیان بحث مهمی است که باید به آن بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری پور افزود: زیارت فرصتی بی‌نظیر در دیدار معصومین است که می‌تواند نقش تربیتی برای افراد داشته باشد؛ ظرفیت استفاده از زیارت را باید غنیمت بشماریم و این یک فرصت طلایی است.

رئیس ستاد عمره و عتبات گفت: زیارت و زیارت نامه مدرسه‌ای است که به زائر درس عبادت می‌دهد و در پرتو زیارت است که انسان به راه پیشرفت دست پیدا می‌کند.

وی تشریح کرد: در ۲۴ ساعت آغاز ثبت نام در عتبات ۱۱ هزار و ۲۰۰ ثبت نام داشته‌ایم که در سامانه عتبات ثبت نام کرده‌اند؛ تا این لحظه ۱۳ هزار و ۷۸۷ نفر ثبت نام کرده‌اند و این نشان دهنده توجه مردم به معصومین است.

مطهری پور بیان کرد: سال گذشته تغییرات قیمتی در ثبت نام عتبات  داشته‌ایم که باریزش چشمگیر ثبت نام عتبات همراه بود، اما این اتفاق در دوره بیستم جبران شد؛ آمار ثبت نام در دوره بیستم ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است که آمار خوبی بوده و شامل تمام دانشگاه‌ها شده است.

  ارائه تسهیلات بانکی به ۱۳ هزار و ۷۰۰ متقاضی عتبات عالیات

رئیس ستاد عمره و عتبات ادامه داد: در این دوره برنامه‌های خوبی داشتیم و به ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر تسهیلات بانکی داده شد و این تعداد در سال ۹۷ از وام استفاده کرده‌اند؛ در دوره قبل ۴۰۵ کاروان دانشجویی داشته‌ایم و از ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام شدند.

وی افزود: در دوره قبل بیش از نیمی از افراد زائر اولی بوده‌اند و ۵۲ درصد افراد برای بار اول مشرف می‌شده‌اند و ۸۵ درصد افراد زیر ۴۰ سال بوده‌اند و بالای ۴۰ درصد مقطع کارشناسی ارشد و ۶۲ درصد متاهل بوده‌اند؛ برنامه‌های متعهدی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم که بسته‌های فرهنگی را نیز شامل می‌شد، ۱۵۰ برنامه مختلف برای زائرین داشته‌ایم و ۱۱۰ ختم قرآن کریم صورت گرفت.

مطهری پور بیان کرد: برنامه‌ها برای بیست و یکمین دوره زیاد است؛ این ثبت نام تا ۲۷ ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت قرعه کشی در ۳۰ خرداد ماه انجام خواهد گرفت و اعزام‌ها از ۲۷ تیر آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: حدود ۳۵۰ کاروان اعزام خواهند شد و ۲۶۸ کاروان هوایی و ۷۲ کاروان زمینی خواهد بود و حدود ۱۳ هزار نفر مشرف خواهند شد.

مطهری پور افزود: اعزام دانشجویان دختر از ۲۷ تیر تا اول شهریور خواهد بود و پسران از اول شهریور تا ۱۵ مهر اعزام خواهند شد؛ تسهیلات زمینی ۱۵ میلیون ریال و تسهیلات هوایی سی میلیون ریال خواهد بود، برای دانشجویان پسر مجوز خروج از کشور را می‌گیریم که در سال گذشته ۲ هزار مجوز برای خروج پسران را گرفتیم.

در ادامه مراسم محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات گفت: نرخ گذاری عتبات بستگی به نرخ ارز دارد و قیمت بانک مرکزی اعلام می‌کند و برای این دوره نرخ ارز حدود ۱۱ هزار تومان اعلام شده است و هزینه تمام شده برای اعزام حدود سه میلیون تومان هوایی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان زمینی است.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد افزایش قیمت در ایام عرفه خواهیم داشت؛ نزدیک هزار و ۲۰۰ نفر از افرادی که دوره گذشته موفق به اعزام نشدند می‌توانند به بانک عامل مراجعه کنند و مبلغ خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

گفتگو از: فائزه شعبانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار