دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه مطرح کرد؛

پیام ایران به جهان برای همکاری‌های فناورانه/ اکوسیستم کشور را به توسعه می‌رسانیم

علایی گفت: می‌خواهیم ظرفیت علمی ایران در حوزه‌های مختلف همچنین اکوسیستم در کشور را به توسعه برسانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علایی دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در نشست خبری این مجمع که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است، اظهار کرد: این مجمع به پیشنهاد ایران برگزار شد و برنامه مشترکی است که کمتر آن را تجربه کرده‌ایم این برنامه با محوریت فناوری و نوآوری با سازمان ملل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۸۰ مقام علمی و فناوری داشته‌ایم و روسای سازمان‌های علمی و بین‌المللی به برنامه وارد شدند و نمایندگان ۵۰ کشور از دولت‌ها و سازمان‌های تخصصی در این برنامه حضور دارند.

علایی با اشاره به فضای اکوسیستمی کشور اظهار کرد: می‌خواهیم ظرفیت علمی ایران در حوزه‌های مختلف همچنین اکوسیستم در کشور را به توسعه برسانیم و برگزاری این اجلاس سبب می‌شود تا پیام همکاری‌های فناوری خودرا به دیگر کشور‌های جهان برسانیم.

بازدید وزرای کشورهای خارجی از مراکز نوآوری ایران

دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: برای وزرا ومعاونان وزرای کشور‌های خارجی برنامه‌های موازی در نظر گرفته‌ایم در این برنامه آن‌ها از مراکز نوآوری ایران همچون کارخانه‌های نوآور، پارک علم و فناوری و ستاد نانو بازدید می‌کنند.

وی گفت:  ۶۲ کشور که عضو اسکایپ هستند،  همچنین ژاپن، روسیه، هند، چین و سنگاپور و چهار کشور دیگر که در منطقه آسیا و اقیانوسیه حضور ندارند اما ادبیات تکنولوزی ما با آنها یکی است هم می‌توانند در این نشست حضور پیدا کنند.

همچنین در ادامه مراسم پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارکرد: دستاورد عظیم ایرانی ها استارت آپ هایمان است و ۴۵ پارک علم و فناوری بیش از ۱۹۰ مرکز نوآوری در کشور وجود دارد و موفقیت های خوبی در زمینه‌های علمی  انجام گرفته به طوری که می‌توان گفت  ریل گذاری مناسب بوجود آمده است.

وی ادامه داد: افتتاحیه اسکاپ روز سه شنبه انجام می‌شود و در این مراسم وزرا و معاونان وزرای کشورهای دیگر حضور خواهند داشت و درکنار این برنامه ها پنل های تخصصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار