برگزاری دومین جشنواره سیر در تیمورلو

دومین جشنواره سیر باحضورمسئولان ،روستائیان وکشاورزان در تیمورلو برگزارشد.

برگزاری دومین جشنواره سیر در تیمورلوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اللهیاری فرماندار شهرستان آذرشهر در دومین جشنواره سیر تیمورلو گفت: برای ساماندهی و ایجاد بازارچه دائمی سیر در تیمورلو، از طرف معاونت عمرانی استانداری مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای فعالین و کشاورزان سیر منطقه اختصاص یافت.

وی بر ضرورت برند سازی سیر در منطقه افزود: سیر یک محصول کشاورزی مهمی است که تیمورلو و قراغیل قطب اصلی تولید این محصول در سطح کشور است، فلذا فعالین این عرصه با ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری صنایع غذایی سیر و برند سازی آن اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان اذرشهر افزود: رونق تولید تنها راه مقابله با تهدید و تحریم دشمنان نظام اسلامی است و کشاورزان نقش بسزایی در رونق تولید دارند.

رخ افروز معاون جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم بر اصلاح الگوی کشت سیر در تیمورلو گفت: کشاورزان در کاشت محصول سیر باید میزان عرضه، تقاضا و وضعیت بازار را ارزیابی نموده و همچنین بر امایش مزارع کاشت سیر و شیوه‌های اصولی کاشت این محصول را رعایت نمایند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲۰۰ هزار هکتار سیر در سطح استان کاشته شده بود که امسال این میزان به ۲ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ایجاد سردخانه و بازارچه دائمی مدرن سیر و همچنین ایجاد صنایع تبدیل این محصول در منطقه ضروری است.

معاون جهاد کشاورزی استان  در ادامه گفت: بیش از ۴۵۰ هکتار سیر در اراضی تیمورلو و قراغیل کاشته شده و در مجموع بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ تن سیر از مزارع این منطقه برداشت می‌شود.

رخ افروز افزود: امسال سیر به کشور‌های اسیایی، عراق و روسیه صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد بازارچه دائمی سیر در تیمورلو

 

برچسب ها: جهادکشاورزی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.