نزار زاکا با پادرمیانی چه کسی آزاد می‌شود؟

رییس جمهور لبنان از مسوولین ایران درخواست کرد تا «نزار زاکا» را آزاد کنند اما کسی که در تصمیم مقامات کشور تاثیر گذاشت شخص دیگری بود.

تبادل جاسوس آمریکایی با ایرانیان در بند غرببه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نزار زکا، تبعه لبنانی که از سال ۲۰۱۵ در ایران زندانی شده است، ظرف ۲۴ ساعت آینده وارد بیروت خواهد شد. زندانی‌ای که پرونده اش به قول سخنگوی قوه قضاییه به طور ویژه بررسی شده است.

نزار زکا، شهروند لبنانی است که در خدمت سرویس جاسوسی آمریکا بوده و زمانی‌که پس از چهارمین سفرش به ایران قصد خروج از این کشور را داشت در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. اتهام او همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران بود که در دادگاه به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۲/۴ میلیون دلار جزای نقدی محکوم شد. برهمین اساس وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تلاش طولانی مدت که این اواخر افزایش یافته بود، سفیر ایران در بیروت در تماس با وزیر خارجه موافقت رسمی مسوولان ایرانی با درخواست میشل عون از حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عفو نزار زکا به مناسبت عید فطر را اعلام کرد.


بیشتر بخوانید:واکنش آمریکا به پیشنهاد ظریف برای تبادل زندانیان


اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه پیش از این در نشست خبری خود گفته بود «درخواستی از سوی این متهم و مقامات سیاسی لبنان مبنی بر عفو و آزادی این فرد به دست ما رسیده است که در حال بررسی ویژه این درخواست هستیم.»

هرچند که «میشل عون»، رییس جمهوری لبنان از مسوولین ایران درخواست کرده بود که «نزار زاکا» را آزاد کنند، اما کسی که در تصمیم مقامات ایران نقش اثرگذار داشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بوده است. اما با آزادی نزارزکا با پادرمیانی سیدحسن نصرالله، چندین نفر از شهروندان ایرانی دربند غرب هم که به بهانه‌های واهی و با ترفند‌های رژیم صهیونیستی در برخی از کشور‌های اروپایی در زندان به سر می‌برند نیز آزاد خواهند شد.

منبع:صبح نو

انتهای پیام/

تبادل جاسوس آمریکایی با ایرانیان در بند غرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
چرا بايد آزاد بشه
آخرین اخبار