هفت هزار تن انبه در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هفت هزار تن انبه از سطح ۵۰۰ هکتار از باغات جنوب این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

هفت هزار تن انبه در سیستان و بلوچستان برداشت شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت انبه از اردیبهشت آغاز و تا پایان تیر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، اظهار داشت: انبه در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات میوه استان کشت می‌شود که هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت حدود ۱۴ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در این استان محسوب می‌شوند اظهار داشت: ۹۰ درصد انبه تولیدی در این استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.

شهرکی بیان کرد: انبه میوه گرمسیریست و سرشار از ویتامین‌های A، B و C، کربوهیدرات ها، اسید‌های چرب، پروتئین‌ها، اسید‌های عالی و مواد معدنی است.

از منظر کارشناسان سیستان و بلوچستان بهشت میوه‌های گرمسیری بحساب می‌آید به طوری که شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریباً استوایی این استان را به خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه‌هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام‌های دیگر از جمله میوه‌های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.

انتهای پیام/ع

برداشت انبه تا تیرماه ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار