رئیس پلیس راه قم عنوان کرد؛

۲۸ تن در محور‌های مواصلاتی قم جان باختند/۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های قم شناسایی شده است

سرهنگ پناهی گفت:از ابتدای امسال تا پایان روز نوزدهم خردادماه جاری، ۲۸ تن بر اثر تصادف در محور‌های مواصلاتی استان جان باختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راه قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، ۱۹ تن در جاده‌های قم جان باختند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در ۱۹ روز گذشته ماه جاری نیز ۹ تن در جاده‌های قم بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند، بیشترین فوتی‌ها در محور‌های قم - جعفریه و آزادراه قم - کاشان هر کدام با چهار مورد بوده است.

به گفته وی، تصادف‌های جرحی در جاده‌های قم از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۳۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه قم با بیان اینکه بیشترین علت تصادف‌ها در محور‌های مواصلاتی استان از جمله آزادراه‌های قم - تهران و قم - کاشان به دلیل واژگونی خودرو می‌باشد گفت: بیشترین دلیل واژگونی خودرو نیز، خستگی و خواب آلودگی راننده است و ما در همه حال به هموطنان توصیه کرده ایم هنگام خستگی از رانندگی خودداری کنند.

وی وضعیت ترافیک در جاده‌های قم در تعطیلات آخر هفته گذشته را بسیار سنگین اعلام کرد و گفت: اکنون وضعیت ترافیک در جاده‌های قم روان است و با آغاز سفر‌های تابستانی، وضعیت ترافیک در محور‌ها سنگین‌تر خواهد شد.

پناهی با بیان اینکه ۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های قم شناسایی شده است افزود: تاکنون ۳۵ نقطه اصلاح شده و بقیه نقاط نیز به مرور زمان اصلاح خواهد شد.

وی از هموطنان خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با ماموران پلیس، با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند و حتماً فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت کنند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

۲۸ تن در محور‌های مواصلاتی قم جان خود را از دست دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار