در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقلال کشور در بستر شرکت‌های فناور/ باید ایده‌های دانش بنیانی را تجاری کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به وسیله شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به سمت شکوفایی و رشد اقتصادی قدم برداشت.

حرکت به سمت استقلال و شکوفایی در بستر بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیاناحد آزادی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان مقدمه‌ای برای تجاری سازی ایده‌ها و اندیشه‌ها هستند؛ امروز ایران در تنگنا و نیازمندی‌هایی قرار دارد که برای برطرف کردن آن‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان‌فناور استفاده کرد.

آزادی خواه ادامه داد: به کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان از تحریم‌های سخت اقتصادی عبور کرد و مسیر استقلال کشور را هموار ساخت و در این بین بهره بردن از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان یکی از بهترین و کوتاه‌ترین مسیر‌های رشد د این زمینه است.

وی در واکنش به چگونگی ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: به نظر می‌رسد این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند بهره مندی از منابع انسانی و ایده‌های نو پیشرفت چندان زیادی نداشته‌اند و عملکرد آن‌ها رضایت بخش نبوده است ما باید بتوانیم ایده‌های دانش بنیانی را در کشور تجاری کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یکی از جلساتی که با وزیر علوم داشتیم بنا شد برنامه‌ای برای حمایت از کشور‌های دانش بنیان، پارک‌های علمی فناوری و مراکز رشد ارائه کند.

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با نهاد‌های واسط

آزادی خواه درباره برخی از نهاد‌های ولاسط مانند صندوق‌های خطرپذیر و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: یکی از نهاد‌های واسط و صندوق‌هایی که می‌تواند به کمک شرکت‌های دانش بنیان اقتصاد کشور را متحول کند، صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بحث تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی مورد بررسی قرار گرفت و به دنبال این هستیم این صندوق جایگاه واقعی خود را پیدا کند و بتواند به شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان منجر شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها وسیله شکوفایی کشور و گذر از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان هستند و باید زمینه فعالیت آن‌ها گسترش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار