بخشدار غیزانیه:

مهار کامل آتش در زباله دان اهواز کذب است/اختلال در دید رانندگان و مسافران بر اثر انتشار دود/پیگیری قضایی آتش سوزی پسماند در صورت عملی نشدن وعده‌ها

بخشدار غیزانیه ضمن تکذیب خبر مهار آتش در زباله دان اهواز گفت: دود ناشی از سوختن زباله سبب اختلال در دید رانندگان و مسافران در محور رامهرمز- هفتکل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول ساکی، بخشدار غیزانیه درخصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در زباله دان اهواز گفت: نه تنها آتش در این منطقه کاملا مهار نشده و کذب است، بلکه دود ناشی از سوختن زباله‌ها دید مسافران و رانندگان در محور رامهرمز-هفتکل را هم دچار اختلال کرده است.

وی با بیان اینکه دودگرفتگی جاده رامهرمز به هفتکل، شب هنگام بیش‌تر می‌شود اظهار کرد: این مسئله ممکن است منجر به وقوع حوادث در این مسیر شود.

ساکی اذعان داشت: شعله‌های آتش هنوز در بخش‌هایی از این محل وجود دارد و دود غلیظ نیز همچنان متصاعد می‌شود، این در حالی است که شهرداری اهواز خودرو‌های اطفای حریق خود را از این محل خارج کرده است.

بخشدار غیزانیه در ادامه بیان کرد: دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی، اهالی روستا‌های اطراف را با مشکل مواجه کرده است.

عملی نشدن وعده مسئولان برابر با پیگیری قضایی

علی عموری، رئیس شورای بخش غیزانیه، با اشاره به پیگیری‌های طولانی مدت برای جلوگیری از حریق در سایت پسماند شهرداری اهواز، گفت: در صورت عملی نشدن وعده مسئولان، این مشکل را از طریق مراجع قضایی دنبال خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: آتش سوزی گسترده مدفن زباله که در جوار تعدادی از روستا‌ها قرار دارد باعث مشکلاتی برای مردم شده و بسته به جهت وزش باد، دود غلیظ آن به سمت روستا‌ها و یا به سمت شهر اهواز منتشر می‌شود.

عموی درباره ادعای مدیران شهرداری اهواز مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی در مدفن زباله صفیره، گفت: این آتش سوزی عمدی نیست و ناشی از سوختن خودبخودی زباله هاست؛ ادعای مدیران خلاف واقع است، زیرا سایت دفن زباله محصور و دارای نگهبان است که اجازه ورود افراد ناشناس به محل را نمی‌دهند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به پیگیری مساله آتش سوزی از طریق شورای شهرستان اهواز، بیان داشت: آتش سوزی در سایت پسماند چند سال است که ادامه دارد و پارسال از طریق نمایندگان مجلس، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری مساله را پیگیری کردیم و مسئولان وعده دادند که امسال مشکل را مرتفع می‌کنند، اما هنوز این وعده عملی نشده است.

گفتنی است؛ آتش سوزی در سایت پسماند اهواز از چهارشنبه گذشته و همزمان با عید فطر آغاز شده است. دود ناشی از این آتش سوزی در روز‌های گذشته تا اهواز نیز می‌رسید. با وجود ادعای مدیران شهرداری اهواز مبنی بر مهار آتش، اما هنوز شعله‌های آتش و انتشار دود غلیظ ادامه دارد.

سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای «صفیره» در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه اندازی شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گل افشان
۰۱:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
با سلام
باید طرح تبدیل پسماندهای غیر مضر به کود و....در تمام ایران به کمک شهرداریها و وزارت کشورو بخش خصوصی اجرا شود و دولت از چنین طرحهائی که در بعضی شهر و استانها موفق اجرا شده است پشتیبانی نماید و زمین و یارانه در اختیار گذارد.
آخرین اخبار