دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با هشدار به بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف، گفت : این واحد‌ها توسط دستگاه قضائی پلمب و با نصب بنر بر درب واحد صنفی به مردم معرفی می‌شوند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نعمت الله صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت : تمام ظرفیت دستگاه قضائی برای خدمت و کمک به مردم آماده است و به طور قطع با متخلفان حوزه مسکن برخورد‌های لازم و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت : زمانی که در هر حوزه و بخشی شاهد ایجاد یک سری التهابات کاذب هستیم عده خاصی که بیشترین منفعت را از التهاب ایجاد شده می‌برند پشت قضیه هستند و خط دهی می‌کنند تا ماجرا آن گونه که مطلوب خودشان است اتفاق بیفتد.

صادقی افزود: در جریان موضوع افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره بهای مسکن نیز حتماً دست‌هایی پشت پرده قرار دارد و صاحبان چند بنگاه معاملات ملکی با هماهنگی یکدیگر نرخ‌های غیرمتعارف تعیین و کم کم به کل شهر سرایت می‌دهند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در برخی موارد صاحبان املاک هیچ نقشی در افزایش بی رویه نرخ اجاره بهای مسکن ندارند و این بنگاه دار است که التهاب آفرینی کرده و برای کسب منافع شخصی چنین اقداماتی را صورت می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش نظارت‌ها توسط دستگاه‌های مسئول، گفت: دستگاه قضائی با افراد شناسایی شده طبق قانون و با جدیت و بدون گذشت برخورد خواهد کرد.

صادقی البته این را هم اضافه کرد که رابطه بین مالک و مستاجر در رهن و اجاره منزل توافقی بوده و ۲ طرف بر سر قیمتی مشخص به تفاهم رسیده اند، که در این صورت نمی‌توان کاری خاصی انجام داد.

دادستان کرمانشاه گفت: برای کاهش التهاب موجود در بازار رهن و اجاره مسکن خوب است تا ائمه جمعه و جماعات و حتی رسانه‌ها پای کار بیایند و با آگاه کردن مردم و فرهنگ سازی زمینه‌ای را فراهم کنند که مالکان تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده در جامعه اقدام به تعیین نرخ اجاره بها نکنند.

وی گفت: درآمد پائین برخی شهروندان و ناتوانی در تامین اجاره بهای پرداختی آن‌ها را به فکر چادرنشینی انداخته که این در شان ملت بزرگ ایران و استان کرمانشاه نیست.

صادقی در پایان خواستار شناسایی بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز در سطح استان از سوی اتحادیه املاک و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی نیز شد .

 

 

انتهای پیام/د

تمام ظرفیت دستگاه قضائی برای خدمت و کمک به مردم

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.