کره شمالی: آمریکا به سیاست خصمانه‌اش پایان دهد

رسانه دولتی کره شمالی از آمریکا خواست تا سیاست خصمانه‌اش را در قبال این کشور پایان دهد، در غیر این صورت توافق‌ سنگاپور «به یک صفحه کاغذ خالی» تبدیل می‌شود.

کره شمالی: آمریکا به سیاست خصمانه اش پایان دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره شمالی روز سه شنبه از آمریکا خواست تا «سیاست خصمانه اش» را در قبال کره شمالی پایان دهد، در غیر این صورت توافقنامه‌های حاصل شده در نشست سنگاپور در سال گذشته شاید «به یک صفحه کاغذ خالی» تبدیل شود.

بیانیه خبرگزاری KCNA با تاکید بر هشدار مشابه هفته گذشته، بیانیه منتشر شده از زمان شکست دومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه فوریه در هانوی را بازتاب می‌کند.

نشست هانوی به دلیل درخواست‌های آمریکا برای خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و درخواست‌های کره شمالی برای تعلیق تحریم‌ها به شکست انجامید.

خبرگزاری KCNA در گزارش خود گفت: «سیاست متکبرانه و یک جانبه آمریکا هیچگاه در مورد کره شمالی که به حق حاکمیت ارزش می‌گذارد، عمل نخواهد کرد.»

در این گزارش آمده است بیانیه مشترک چهار بندی به امضا رسیده توسط ترامپ و کیم جونگ اون در ۱۲ ژوئن سال گذشته در زمینه تعهد برای یک رابطه جدید «به دلیل اینکه آمریکا به اجرای آن توجه نمی‌کند، در خطر تبدیل شده به یک صفحه کاغذ سفید قرار دارد.

این خبرگزاری همچنین افزود: «حالا زمان آن است که آمریکا سیاست خصمانه اش را در قبال کره شمالی پایان دهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار