دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد؛

درخشش نام ۱۸ دانشگاه ایرانی در میان دانشگاه‌های برتر جهان/ جهان بدون دخالت آمریکا سالم‌تر است

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: به طور قطع جهان بدون دخالت و گزافه‌گویی‌های دولت آمریکا سالم‌تر و در آرامش بیشتری خواهد بود.

جهان بدون دخالت آمریکا سالم‌تر خواهد بود/ درخشش نام ۱۸ دانشگاه ایرانی در میان دانشگاه‌های برتر جهانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه اولین نشست آسیا و اقیانوسیه که در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار کرد: ایران سرزمینی نوآور است که توانسته به دستاورد‌های بسیاری برسد.

وی ادامه داد: نوآوری باید در بستر برنامه‌های علمی پیش برود، اما نوآوری رها شده جز تخریب محیط زیست چیز دیگری ندارد و اگر ما به سمت نوآوری حرکت کردیم دلیل آن تنها توسعه علم است.

نوآوری رها شده سبب تخریب می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه نوآوری رها شده سبب تخریب بسیاری از موارد می‌شود، بیان کرد: اگر الگوی توسعه داشته باشیم می‌تواند سلاح‌های کشنده را از میان برداشت و به همین دلیل هدف نوآوری حائز اهمیت است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فضای فناوری دیجیتال قابلیتی را درون خود دارد که به واسطه آن می‌تواند تمام آنچه که در ذهن‌ها وجود دارد را به عمل تبدیل کرد به همین دلیل عصر جدید را عصر الگوریتم نام گذاری کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه نوآوری سبب توسعه بسیاری از موارد می‌شود، گفت: نوآوری به حل مسئله می‌پردازد و از طریق آن می‌توان به دستاورد‌های زیادی دست یافت، ایجاد بستری انبوه در سازمان ملل از طریق نوآوری مهم است، زیرا هر فردی می‌تواند موضوع یک شرکت دانش بنیان باشد.

جهان به سمت سلطه فرهنگی رفت است

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه امروز باید به تمام قابلیت‌های جهان توجه داشت، گفت: فرهنگ‌های مختلف ارزش‌های دینی، بومی و تمدنی دارند و به هر میزان که یک فرد قدرت فرهنگی بالاتری داشته باشد سرمایه‌های فرهنگی هم حائز اهمیت می‌شوند، متاسفانه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به جای تعامل فرهنگی به سمت سلطه فرهنگی رفته است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: استثنایی گرایی آمریکا سبب بروز سر درد برای جهان شده است به طور قطع جهان بدون آمریکا جهانی سالم‌تر است.
 
وی با اشاره به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا ظرفیت‌های زیادی را فراهم کرده است و در حوزه‌های مختلف علمی و خلق سیاست‌های سرمایه‌ای فعالیت دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار کرد: استقلال علمی امروز حرف گزافی است، زیرا تمام جهانیان به یکدیگر نیاز دارند و هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی مشکلات خود را برطرف کند در شرایطی که نظام سلطه تلاش می‌کند تا مردم را دچار مشکل کند جمهوری اسلامی ایران سعی در تامین نیاز‌های خود از طریق نوآوری دارد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره پیشرفت‌های ایران اظهار کرد: در حال حاضر در رتبه خوبی از لحاظ تولید دارو و علم قرار داریم در آغاز جمهوری اسلامی هیچ دانشگاهی جزو دانشگاه‌های برتر جهان نبود، اما هم اکنون ۱۸ دانشگاه ایران در حوزه‌های بین المللی نقش آفرینی می‌کنند.
 
وی یادآوری کرد:‌ آسیا ظرفیتی بزرگ در جهان به حساب می‌آید و باید بتواند با تکیه بر قدرت خود مبنای فناوری را برای همه ایجاد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار علمی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
خوب رتبشون هم میگفتی چرا به عدد رتبه اشاره نشده چون همشون بین 400تا 700هستن بنظرت رتبه 400به بالا اینجوری تمجید داره و برتره واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
از چه جهتی این دانشگاهها ممطرح شدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
واقعا نباید بین حوزه و دانشگاه فاصله ای باشه احسندم باریک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
حتما همینطوره