رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته:

فعالیت ۷۰۰ واحد رسمی مجوزدار چوب در تهران/ تولید نئوپان در کشور به مرحله خودکفایی رسیده است

الهیان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ واحد رسمی مجوزدار در تهران مشغول به فعالیت هستند.

اسماعیل الهیان، رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۰ واحد رسمی مجوزدار در تهران مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم واحدهای تولیدی پروانه دار در کشور بیشتر شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته اظهار کرد: کمبود مواد اولیه موجب افزایش ۱۵ درصدی قیمت در صنف فروشندگان چوب و تخته در اواخر اردیبهشت امسال شد.


بیشتر بخوانید: بازار چوب در رکود است/ ۷۰ درصد چوب کشور وارداتی است 


الهیان با بیان اینکه در تولید نئوپان خودکفا شده‌ایم،  تصریح کرد: این محصول در بخش‌های مختلف تولیدی مانند کمد، کابینت و غیره کاربرد دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته بیان کرد: نوسانات نرخ ارز، تأثیر مستقیمی بر قیمت کالا‌های موجود در بازار داشته و علاوه بر این، افزایش تعرفه گمرکی موجب اوج گیری نرخ چوب، تخته و فیبر‌های سه لایی شده است.

الهیان افزود: اگر مسئولان همکاری لازم را در تأمین مواد اولیه با اتحادیه فروشندگان چوب و تخته داشته باشند کمبودی در واردات چوب نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته  افزود: مصنوعات چوبی آخرین مرحله کار در صنایع چوب است و پس از این مرحله، محصولات به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، به همین دلیل دارای ارزش افزوده بالایی بوده و اهمیت زیادی در بخش صادرات دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته گفت: امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه دولت و تلاش متخصصان و سرمایه گذاران در آینده نزدیک صد درصد این محصول به صورت داخلی تأمین شود و دیگر نیازی به واردات نباشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار