بنا بر اعلام یک مقام یمن، حمله پهپادی نیرو‌های یمنی به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان با دقتی بالا صورت گرفته است.

ناتوانی سامانه آمریکایی در شناسایی پهپاد یمنی‌ها/رادارهای پایگاه عربستانی منهدم شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در حمله پهپادی اخیر به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان با دقت تمام همه اهداف موردنظر منهدم شدند.

به گفته یحیی سریع، یگان پهپادی یمن روز دوشنبه انبار‌های تسلیحات، رادار‌های پیشرفته و جدید و اتاق‌های کنترل پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را با پهپاد «قاصف ۲ کا» هدف قرار داد.

وی ضمن اشاره به نقش پایگاه ملک خالد در کشتار مردم یمن در این باره تصریح کرد: «دو فروند پهپاد قاصف ۲ کا، با دقت بالا اهداف مورد نظر را منهدم کردند. سامانه‌های راداری آمریکایی (مستقر در خاک عربستان) نتواستند ورود این پهپاد‌ها را شناسایی کنند. ما از تمام مراحل این عملیات تصویربرداری کردیم و ویدئو آن را داریم».

این مقام نظامی ارشد یمنی به مقامات سعودی و اماراتی هشدار داد: «ما نظام‌های سعودی و اماراتی را به توقف تجاوزگری توصیه می‌کنیم، چون ما غافلگیرکننده‌های بزرگی در اختیار داریم و روز‌های آینده آن‌ها را فاش خواهیم کرد. بانک اهداف ما روز به روز گسترش می‌یابد».

سریع همچنین خطاب به شهروندان سعودی و اماراتی توصیه کرد: «از شما می‌خواهیم که از مناطق و پایگاه‌های نظامی و حساس در عربستان و امارات دوری کنید؛ چرا که این اهداف برای ما اهدف مشروعی هستند».

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه اعلام کردند در  عملیاتی تهاجمی با چند فروند پهپاد «قاصف ۲ کا»،  پایگاه هوایی ملک خالد در «خمیس مشیط» را هدف قرار دادند.

شهر خمیس مشیط در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان سعودی قرار دارد. این شهر از لحاظ تعداد ساکنین، پنجمین شهر بزرگ عربستان به شمار می‌آید و از اهمیت تجاری زیادی برای این کشور برخوردار است.

 محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز روز دوشنبه پس از این حمله پهپادی تاکید کرد: «عربستان و امارات هنوز فرصت دارند در محاسبات خود در جنگ یمن تجدیدنظر کنند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هنوز از همه توان خود در این جنگ استفاده نکرده اند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۱:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
ما خوشحالیم که یمن در جنگ با عربستان پیروز شود.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
درود بر رزمندگان غیور و شجاع یمن جناب سرتیپ یحیی السریع : با خسته نباشید بطور مکرر انبارهای تسلیحات و زاغه های مهمات - هواپیماها و آشیانه هایشان - نقاط مهم و حساس نظامی و اقتصادی - پالایشگاههای تولید نفت - لوله های انتقال نفت - بشکه های ذخائرنفت - عبور ومرور نفتکشهای قاره پیمای عربستان و امارات......را مکرر و متواتر بمباران و موشک باران کنید تا رگها و شریانهای شیردهی گاوهای ائتلاف کننده علیه یمن شیرشان خشک شود با اینگونه حملات به امید و توکل بخداوند روزی منطقه القطیف - عوامیه - الشرقیه و.....از خاک عربستان با مدد پیشروی رزمندگان شما از یوغ حکام جاهل و سفاک آل سقوط آزاد و پرچم حزب الله را بر فراز مکه مکرمه و مدینه منوره به اهتزاز در آورده و به امامت رهبر حوثی های یمن و محور مقاومت نماز وحدت در مکه مکرمه اقامه کنیم تا گامی بسوی حکومت مهدی(عج) بداشته باشیم انشاءالله ماشاءالله تعالی شما رزمندگان یمنی عزت و شرف عرب را زنده کردید برعکس آنچه که حکام عربستان عزت و شرف عرب را به حضیض ذلت کشانده و در تاریخ بین الملل ملقب به گاوهای شیرده شدند..............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
پول و امکانات بمباران پیاپی رو ندارن
آخرین اخبار