معاون فرهنگی وزارت علوم به گلایه همزمانی انتخابات نشریات دانشجویی با ایام امتحانات واکنش نشان داد.

جشنواره هنر‌های دیجیتال؛ پیوند دانشگاه با دستگاه سیاستگذاریبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری اولین جشنواره هنر‌های دیجیتال اظهار کرد: این جشنواره با همکاری وزارت علوم، دانشگاه هنر و سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اهمیت موضوعات اجتماعی گفت: پرداختن به موضوعات اجتماعی نیازمند ورود به دریچه‌های مختلف است چرا که مسائل اجتماعی چند بعدی است و نیاز به یک نگاه عالمانه دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: جشنواره هنر‌های دیجیتال نشانگر پیوند دانشگاه هنر و دستگاه سیاستگذار وزارت کشور بوده و این ارتباط را باید حرمت نهاد و تلاش وزارتخانه این است که این ارتباطات را حفظ کند و گسترش دهد.

غفاری گفت: در ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های سیاستگذار، ظرفیت‌های مجامع علمی به میدان می‌آید و به مسائل اجتماعی می‌پردازد.

وی بیان کرد: جشنواره‌ای که در پیش داریم جزو حرکت‌های مهم و اولی است که اهمیت بسیاری دارد؛ ما باید بتوانیم از هنر به خوبی استفاده کنیم، از زمانی که بحث پیشرفت مطرح شد باعث شده است که فکر کنیم چگونه می‌توانیم از هنر استفاده کنیم.

غفاری با اشاره به اینکه باید از نسل جوان در خلق آثار جدید استفاده کنیم، تشریح کرد: نسل جوان با توجه به حال و هوا و احساساتی ک دارد بیشتر در این کار ما را موفق خواهد کرد؛ اگر بتوانیم از این مصدق به درستی استفاده کنیم می‌توانیم این فضا را مدیریت کنیم.

غفاری ادامه داد: از ظرفیت دانشگاه هنر باید استفاده کنیم و پژوهشگران این حوزه کار‌های خوبی می‌توانند انجام دهند و با بهره گیری از سازوکار‌ها می‌توان در این راه موفق بود که با صحبت‌های اولیه با دانشگاه هنر استقبال خوبی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: صحبت‌هایی که با وزارت کشور داشتیم باعث شد آن‌ها آگاهی لازمی را بدست آوردند و در این مبنا ارتباط بین دستگاهی توانست برگزاری این جشنواره را رقم بزند؛ هم مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند و اراده کنند تا در بخش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توسعه یابیم.

وی بیان کرد: این کار حالت چند منظومه است که اجرای کار یکی از آن حالات به شمار می‌رود؛ فرایند کار تقویت محتوای مربوط به این حوزه است و بهره گیری از آن در مسائل اجتماعی نیز مهم که بحث آسیب اجتماعی یکی از آنهاست، عملا اگر خواسته باشیم فعالیت اثر گذاری داشته باشیم نیازمند وجود چند رشته در آن است و نباید آن را چند بعدی دانست.

غفاری افزود: کار موفق باید بتواند مجموعه‌ها را کنار هم جمع کند و نیازمند پشتکار است؛ به حدی کار هنر اهمیت دارد که دستگاه سیاست گذار هم به این نتیجه رسیده با دانشگاه هنر باید کار کند.

زمان اعلام نتایج انتخابات نشریات دانشجویی 

در حاشیه نشست غفاری  در پاسخ به سوالی درباره اعلام نتایج انتخابات نشریات دانشجویی گفت: نتایج تا شنبه یا حتی زودتر اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که برخی دانشجویان به تلاقی زمان برگزاری انتخابات با امتحانات معترض بودند، افزود: بر اساس آیین‌نامه موجود تا پایان خردادماه برای این کار فرصت داشتیم، اما امسال به دلیل همزمانی ماه رمضان با ماه خرداد، محدودیت‌هایی برای مسافرت برخی دانشجویان که علاقمند به حضور بودند وجود داشت که در نتیجه در اولین روز پس از پایان ماه رمضان نشست را برگزار کردیم.

غفاری تصریح کرد: برخی دانشگاه‌ها ایام امتحانات را به صورت عادی برگزار می‌کنند و برخی دانشگاه‌ها یک هفته زودتر برگزار کردند که در نتیجه برای برخی دانشجویان مشکلی از بابت همزمانی انتخابات با ایام امتحانات وجود نداشت و برای برخی از دانشجویان همزمان شده بود، اما درنهایت با توجه به این‌که امکان وکالت دادن به دیگران در این کار فراهم بود، معتقدیم لطمه‌ای به این موضوع وارد نشده است.

در ادامه مراسم سلطانی رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه بحث فناوری در عرصه هنر اهمیتی بالا دارد، اظهار کرد: باید از فناوری‌ها که وارد عرصه هنر می‌شوند بیشتر استفاده کنیم؛ بایداز جهت آموزشی و فناوری در آن کار کنیم و قطعا تعاملات معاونت اجتماعی در دانشگاه می‌تواند مستمر ثمر باشد و باعث حرکت به سمت علمی پژوهشی خواهد شد.

وی بیان کرد: جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال از ۲۵ تا ۲۹ خردادماه برگزار خواهد شد که شامل انواع پنل‌هاست؛ مجموعه آثاری که بعد از فراخوان ارسال شده هزار و ۶۲۴ اثر است که هزار و ۱۰۳ آثار فرهنگی است و در بخش اجتماعی ۵۲۱ آثار بوده و ۸۲۰ نفر از آن‌ها مشارکت داشتند.

سلطانی یادآوری کرد: ۲۷،۲۸ بحث ورک شاپ در دانشگاه هنر مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.