اختصاصی/باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

جریمه ۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی تهرانی‌ها در جیب دولت/ مبلغ مطالبات شهرداری پایتخت از جرایم راهنمایی و رانندگی اعلام شد + سند

چراغ خاموش دولت برای پرداخت مطالبات شهرداری تهران/ مبلغی از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به جیب شهرداری نمی‌رود/ حناچی برای وصول طلب شهرداری دست به کار شود/ ۵۰ میلیارد وصولی شهرداری از دولت به کجا می‌رود؟مطالبات شهرداری تهران از دولت موضوعی قدیمی است که مدیریت شهری تلاش می‌کند تا بخشی از آن‌ها را وصول کند، اما تاکنون دولت برای پرداخت آن‌ها چراغ سبزی نشان نداده است.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث مطالبات شهرداری تهران از دولت به موضوعی قدیمی تبدیل شده است و مدیریت شهری همچنان در تلاش است تا بتواند بخشی از آن‌ها را وصول کند و تاکنون با چراغ سبزی از سوی دولت مبنی بر پرداخت بخشی از این مطالبات مواجه نشده است.

در این برهه از زمان که بودجه و درآمد‌های بخش‌های مختلف مدیریت شهری کاهش پیدا کرده است، بحث وصول مطالبات شهرداری از دولت به یکی از مواردی تبدیل شده که شهرداری تهران به دنبال وصول بخشی از آن است تا بتواند با هزینه کرد آن در بخش‌های عمرانی پروژه‌های در دست احداث را با سرعت بیشتری به سرانجام برساند و مثال بارز مطالبات شهرداری از دولت، سهم شهرداری از محل اخذ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی است.

به عنوان مثال آمار‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۷ حدود ۴ میلیون مورد جریمه بابت نداشتن برچسب معاینه فنی از سوی دوربین‌های سطح شهر ثبت شده است که با احتساب مبلغ ۵۰ هزار تومان برای هر فرد، در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل اخذ جریمه نداشتن برچسب معاینه فنی به خزانه دولت واریز شده است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تمام مبالغ اخذ شده از محل جریمه راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز شده است و مبلغی از این جریمه تا به امروز به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر به دنبال احقاق حق خود از محل اخذ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی نیست؟ گفت: ما به عنوان عضو شورای شهر تهران نمی‌توانیم به دنبال وصول این پول باشیم و وصول طلب شهرداری از خزانه دولت بر عهده شهردار تهران است.

علیخانی ادامه داد: شهردار تهران در جلسه‌های هیات دولت شرکت می‌کند و به نظر شما نفس حضور شهردار تهران در جلسه‌های هیات دولت چیست؟ طبیعی است که بخشی از وظیفه شهردار از حضور در جلسه هیات دولت پیگیری وصول مطالبات شهرداری از دولت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تذکری به شهردار تهران در رابطه با وصول مطالبات شهرداری از دولت از محل اخذ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی داده شده است؟ گفت: در این باره نیازی به تذکر دادن به شهردار تهران نیست و ما اطلاع داریم که شهردار تهران تلاش خود را برای احقاق این حق انجام می‌دهد، اما ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران لیست تمام مطالبات شهرداری تهران از دولت در بخش حمل و نقل را استخراج کردیم و فهرست‌وار در اختیار شهرداری تهران قرار دادیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: مطالبات شهرداری از دولت شامل بخش‌های مختلف از جمله وصول مطالبات شهرداری از دولت، از محل اخذ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی است، اما بخش‌های دیگری مانند یارانه بلیت مترو و اتوبوس نیز وجود دارد که تمام آن‌ها تفکیک شده و ما می‌توانیم لیست آن را به تمام رسانه‌ها اعلام کنیم که میزان مطالبات شهرداری تهران در بخش‌های مختلف از خزانه دولت چه میزان است.

علیخانی ادامه داد: آمار و ارقام جدولی که در اختیار شما قرار دادم تنها گوشه‌ای از مطالبات شهرداری تهران از دولت است که ما توانستیم آن را استخراج کنیم و لازم به ذکر است، طلب شهردرای تهران از دولت در بخش حمل و نقل مبلغی فراتر از جدول ارائه شده است.

وی در واکنش به اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور در بازدید از کارخانه واگن سازی تهران مبنی بر اینکه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را که مربوط به بخش ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود را پرداخت کرده است، گفت: این هم جزء مواردی است که شهردار تهران باید پاسخگوی آن باشد که چرا از این مبلغ استفاده نمی‌کند.

علیخانی افزود: ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که شهردار تهران برای تأمین بودجه می‌تواند از آن‌ها به صورت قانونی استفاده کند که علت استفاده نکردن از این ظرفیت‌ها را نمی‌دانیم، اما پیش بینی ما این است که شاید شهردار تهران از ظرفیت‌های موجود خبر ندارد و یا اینکه دغدغه وی وصول مطالبات نیست.

وی ادامه داد: ظواهر نشان می‌دهد معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران تلاش خود را برای پیگیری مطالبات شهرداری انجام می‌دهد که در همین راستا از وی گزارش عملکرد خواسته شده است و اجازه دهید این گزارش عملکرد ارائه شود تا بتوانیم اقدامات شهرداری تهران را برای وصول مطالبات تجزیه و تحلیل کنیم.

علیخانی تاکید کرد: وصول مطالبات شهرداری تهران از خزانه دولت نیاز به اهتمام جدی حناچی شهردار تهران دارد که در حاشیه حضور در جلسه‌های هیات دولت آن‌ها را پیگیری کند.

چراغ خاموش دولت برای پرداخت مطالبات شهرداری تهران/ مبلغی از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به جیب شهرداری نمی‌رود/ حناچی برای وصول طلب شهرداری دست به کار شود/ ۵۰ میلیارد وصولی شهرداری از دولت به کجا می‌رود؟

همانگونه که در جدول فوق مشاهده می شود، از سال 90 تا 96 تهرانی ها مجموعا مبلغ 2986 میلیارد تومان توسط راهنمایی و رانندگی جریمه شده اند که از این مقدار، 1720 میلیارد تومان سهم شهرداری تهران بوده که تنها 72 میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
دولت فقط راه جیب مردم رابلد است ؟؟!!! یکی دیگرازاین راه ها ! قانون مالیات برارث است که پول هنگفت وباد آورده ایی رانصیب دولت می کند؟؟!! چرا؟؟!!لطفا بررسی واصلاح شود؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
منابع حقوق های نجومی تامین شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
شهردار و شوراى شهر نگرانى هايتان به پايان رسيد چون خودتان داريد راساجريمه و عوارض راميگيريد ببينيم از اين ببعد چه تاجى به سر شهر مى زنيد
Germany
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
با این پول میشه شش خط مترو افتتاح کرد
یا هزار اتوبوس خرید
کاش هر شهر مدیریتش با شهردار بود یا استاندار
Germany
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
کل جریمه ها باید خرج حمل و نقل عمومی شه
Germany
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تو اتوبان با بی احتیاطی رانندگی میکنید میمیرید و باعث تصادف میشید چه ربطی به دولت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
به جای معاینه فنی جاده هاتون درست کنید،ماشین باکیفیت درست کنید میدانیدسالی چندخانواررابه خاطرکوتاهی کردن شماداغدارمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
(تکرار)کنید30000000000000
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
وقتی شهرداری مطالبات به حق مردم را رسیدگی نمی کنه ، انتقام باید از سوی قوه قضاییه صورت گیرد .هرچه زودتر رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
جالبه تا قالیباف شهردار بوده مسئولان پول قابل قبولی پرداخت نمیکرده
آخرین اخبار