مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی مطرح کرد؛

خودکفایی ایران در تولید سوزن‌های ریل در کشور/ برابری تولیدات سوزن‌های ایران با کشور‌های اروپایی

طاهرزاده گفت: ایران با همکاری تمامی مهندسان داخلی خود به خودکفایی در تولید سوزن‌های درجه یک رسیده است.

خودکفایی ایران در تولید سوزن‌های ریل در کشور/ برابری تولیدات سوزن‌های ایران با کشور‌های اروپاییبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم طاهرزاده، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران وابسته به صندوق بازنشستگی شرکت راه آهن در نشست خبری امروز خود که در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقلی ریلی ایران برگزار شد، با بیان اینکه شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در ساخت سوزن فعالیت می‌کند، گفت: طرح سوزن ریل از ۲۰ سال گذشته آغاز شده و ما با راه‌اندازی کارخانه‌‌های فعال در این حوزه توانستیم هم اکنون در تولید سوزن‌های ریلی به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه و تولید سوزن‌های ریلی تحت لیسانس شرکت‌های فرانسوی بود، گفت: از اواسط سال ۹۶ فعالیت خودکفایی در این شرکت تعریف شد و با اعمال تحریم‌های ظالمانه و تأکید مقام معظم رهبری در رونق تولید توانستیم در امر تولید سوزن به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران اظهار کرد: در حدود یک سال و نیم گذشته مهندسان داخلی ما توانستند به نتایج مثبتی در طراحی تکه مرکزی سوزن دست یابند و ما هم اکنون با افتخار اعلام می‌کنیم که صد در صد سوزن‌های ریلی تولید داخل است.

طاهرزاده با اشاره به اینکه یک هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت و قطعه سازی هستند، گفت: در گذشته بخش عمده‌ای از قطعات سوزن را وارد می‌کردیم، اما هم اکنون در تولید این قطعات هم به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته ۱۰۰ دستگاه سوزن تولید شده بود، گفت: خوشبختانه از ۳ سال پیش میزان تولیدات سوزن‌های ریلی افزایش یافته و ما بر ظرفیت‌های خود افزوده‌ایم به طوری که هم اکنون میزان تولیدات ما به ۴۰۰ دستگاه رسیده و قابلیت افزایش آن تا ۱۰۰۰ دستگاه را هم داریم.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران بیان کرد: بیش از ۵۰۰ تا ۱ هزار دستگاه برای احداث شبکه جدید ریلی و نگهداری آنها نیاز است که ما می‌توانیم این نیاز را برای کشور تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۲۰۰ سوزن در شبکه ریلی عمر بالای ۱۰ سال دارند که نیازمند تعمیر هستند، گفت: متوسط عمر وزن‌های شبکه ریلی ۷ سال است و هم اکنون عمر ۱ هزار و ۲۰۰ سوزن موجود در شبکه ریلی به بیش از ۱۰ سال رسیده است.

طاهرزاده تأکید کرد: در شرکت گسترش صنایع ریلی به فکر ایجاد بخشی برای تعمیرات سوزن هستیم که به زودی کارخانه‌‌های تعمیرات مرکزی را برای آنها طراحی و راه اندازی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران افزود: ۲۲ هزار و ۵۰۰ یورو در هر سوزن ارز‌بری ایجاد می‌شد، اما هم اکنون تمام خرید‌ها از شرکت‌های داخلی به صورت ریالی است.

وی اظهار کرد: در فکر صادرات این سوزن‌ها به کشور‌های افغانستان، عراق و سوریه هستیم.

طاهرزاده گفت: کیفیت این سوزن‌ها برابر با کیفیت سوزن‌های درجه ۱ اروپا است و قابل ارائه به کل مناطق مختلف دنیا است.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون قرار‌داد‌هایی با مترو قم برای ساخت این سوزن‌ها منعقد کرده‌ایم، گفت: ما می‌توانیم تمامی سوزن‌ها و ریل‌های مورد نیاز را در این بخش تامین کنیم.

 روز گذشته وزیر راه و شهرسازی از سوزن‌های تولید داخل رونمایی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار