در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ماجرای پیشنهاد پرداخت معوقات فرهنگیان از صندوق توسعه ملی/ معوقات ۱۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش به معلمان

معاون پارلمانی و حقوقی آموزش و پرورش گفت: با توجه به معوقات ۱۰ هزار میلیارد تومانی معلمان طی چندین سال اخیر به پیشنهاد بهره گیری از صندوق توسعه ملی برای وصول معوقات مورد بررسی است.

ماجرای پیشنهاد پرداخت معوقات فرهنگیان از صندوق توسعه ملی/ معوقه ۱۰ هزار میلیارد تومانی معلمانحجت‌الاسلام و المسلمین تیمور علی عسگری معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیشنهادی مبنی‌بر بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی برای پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: پس از مطرح شدن این پیشنهاد، جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دستور آقای لاریجانی برگزار شد و به دنبال این موضوع یک جلسه‌ای به ریاست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آقای عارف شکل گرفت.

وی ادامه داد: در جلسه برگزار شده آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نماینده‌ای از دولت حضور پیدا کرد و فهرستی در ۲۴ محور تهیه کردیم که معوقات فرهنگیان را از سال ۸۲ تا ۹۷ نشان می‌داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری با بیان اینکه در سال ۹۷ تخصیص‌ها قابل توجه بود، اظهار کرد: در این سال ۱۰۸ درصد تخصیص اعتبار داشتیم، اما قبل از این زمان معوقاتی از فرهنگیانی باقی مانده بود که میزان آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با تعیین میزان معوقات آقای نوبخت پذیرفتند تا در کارگروهی مشترک پرداخت معوقات فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و دولت تا پایان امسال متعهد شد معوقات افراد ذی‌نفع را بپردازند.

اجازه از مقام معظم رهبری برای برداشت پول از صندوق توسعه ملی

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مضایق دولت برای پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: یکی از پیشنهادات برای وصول معوقات فرهنگیان کسب اجازه از مقام رهبری توسط دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی است که این موضوع به نوعی سرمایه گذاری خواهد بود و هزینه محسوب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری تصریح کرد: چطور ۱۱ هزار میلیارد به مال باختگان موسسات مالی پرداخت شد و از روی اضطراب مبلغی با کسب اجازه از مقام معظم رهبری به آنها تخصیص پیدا کرد،‌ حال آنکه معلمانی هستند که حق و حقوق خود را از ۱۶ سال پیش تا پایان دریافت نکرده‌اند.

معاون امور پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: معلمی که از چندین سال قبل هنوز معوقات خود را دریافت نکرده‌ چطور می‌تواند با نشاط در کلاس‌های درس حاضر شود و به دانش آموزان بیاموزد؟

وی تاکید کرد: باید ساز و کاری بیاندیشیم تا معلمان پیش از شروع مهر به حق و حقوق عقب مانده خود برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
اعتمادی به دولت نیست
خواهشا بعد پرداخت به دولت باید بررسی و نظارت شدید باشد تا پول واقعا به معلمان برسد
آخرین اخبار