امروز در بلگراد؛

سفیر ایران در صربستان با رئیس جمهور این کشور درباره توسعه مناسبات گفت‌وگو کرد

حسین ملاعبداللهی و آلکساندر ووچیچ در پایتخت صربستان درباره راه‌های گسترش مناسبات و همکاری‌های بین المللی گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران با رئیس جمهور صربستان درباره توسعه مناسبات گفت‌وگو کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهوری صربستان و «حسین ملاعبداللهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در بلگراد دیدار و درباره راه‌های گسترش مناسبات و همکاری‌های دوستانه منطقه‌ای و بین المللی دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار از توسعه همکاری‌های بین دو کشور در سال‌های اخیر ابراز رضایت و بر ضرورت تعمیق و تقویت هرچه بیشتر این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف مورد علاقه دو کشور تاکید کردند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری صربستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به دیدار رئیس جمهور صربستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نوشت که در این دیدار ووچیچ از حمایت اصولی ایران برای تمامیت ارضی و حاکمیت صربستان به ویژه در سازمان‌های بین المللی قدردانی کرده است.

وی اظهار داشت که صربستان قصد دارد تا ارتباطات و همکاری‌های خود با کشور‌های دوست را حفظ کرده و همکاری با این کشور‌ها در همه زمینه‌هایی که امکان اجرای واقعی آن وجود داشته باشد، توسعه دهد.

سفیر ایران نیز در این ملاقات ضمن ابراز رضایت از تحولات مثبت بین دو کشور در زمینه توسعه و تعمیق همکاری‌هایی دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بر ضرورت تسهیل هرچه بیشتر زمینه‌های همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

ملاعبداللهی تبادل هیات‌های عالی رتبه بین دو کشور را تسهیل کننده اجرای توافقات انجام شده بین بلگراد - تهران توصیف کرد و بر آمادگی تهران برای گسترش حوزه‌های جدید همکاری تاکید کرد.

در پایان این دیدار رئیس جمهوری صربستان، آمادگی کامل کشورش را برای تحقق توافقات دو کشور ایران و صربستان را اعلام کرد.

روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان دوستانه و رو به رشد است و در دو سال گذشته تحرکات قابل توجهی برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور انجام شده است.

هم اکنون روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با صربستان در سطح مطلوبی قرار دارد و تلاش سفارتخانه‌های دو کشور در بلگراد و تهران بر این است تا ارتباطات بین دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی بیش از پیش افزایش یابد.

برگزاری دو نشست مشترک شناخت فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری، برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، تبادل هیات‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی بین دو کشور در دوسال گذشته، از جمله گام‌های مهم در راستای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور ایران و صربستان بوده است.

صربستان که به قلب بالکان مشهور است، بالغ بر ۷ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۶۱ نفر جمعیت دارد و مساحت آن ۸۸ هزار و ۴۰۷ کیلومتر مربع است.

همسایگان این کشور را از شمال مجارستان، از شرق رومانی و بلغارستان، از جنوب جمهوری مقدونیه و مونته‌نگرو و از غرب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار