مهار شدن آتش سوزی مزارع گندم روستا‌های گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب از مهار شدن آتش سوزی مزارع گندم روستا‌های دهستان حومه از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : آتش سوزی بیش از ۷۰ هکتار از مزارع گندم ۶ روستای واقع در محدوده حریق در آتش سوخت و ۱۳۰ هکتار از پس چر مزارع نیز طعمه حریق کرد .

وی گفت : آتش همچنین به علت سرایت به داخل یکی از واحد‌های مسکونی روستای «کله جوب کرمی» در مجاورت مزارع منجر به وارد نمودن خسارت به اقلام و اثاثیه این منزل مسکونی شد، اما خوشبختانه در این حادثه اعضای خانوار ساکن آسیب ندیدند.

فرماندار گیلانغرب گفت: این آتش سوزی به تعدادی از تیر‌های خط انتقال برق مسیر دهستان حومه نیز ۱۰ تا ۴۰ درصد آسیب وارد کرد و باعث تلف شدن تعدادی از طیور روستاییان نیز شد.

محمودیان افزود: در عملیات اطفا حریق چندین دستگاه آتش نشانی از شهرستان گیلانغرب و دیگر شهرستان‌های استان به همراه نیرو‌های مردمی و امدادی و ستاد بحران مشارکت فعال داشتندتا سرانجام ساعتی قبل آتش مهار شد.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است و میزان دقیق خسارت نیز پس از برآورد دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: این نهمین حادثه از ابتدای امسال است که در نتیجه هشت آتش سوزی گذشته ۵۰ هکتار از مراتع مشجر شهرستان طعمه حریق شد ضمن اینکه دریک فقره آتش سوزی که در خرداد امسال به وقوع پیوست ۲۰ هکتار از مزارع گندم دهستان حومه نیز در آتش سوخت.

محمودیان گفت: پارسال در نتیجه هشت فقره آتش سوزی به ۴۰ هکتار از مراتع شهرستان گیلانغرب خسارت وارد شد.

 

 

انتهای پیام/د

آتش سوزی بیش از ۷۰ هکتار از مزارع گندم

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار