رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت خبر داد:

تدوین آیین نامه راه‌اندازی بیمارستان‌های دندانپزشکی در کشور/ ۴۲ مرکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص راه‌اندازی شده است

صادقی گفت: تا به امروز ۴۲ مرکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

تدوین آیین نامه راه‌اندازی بیمارستان‌های دندانپزشکی در کشور/ ۴۲ مرکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص راه‌اندازی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم اولین سمپوزیوم پیوند و تدابیر داندانپزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بار بیماری‌ها در حوزه درمان افزایش پیدا کرده است و جای خدمات دندانپزشکی در زمینه بیماری‌های سیستمیک، سرطان و حتی پیوندی خالی است.
 
رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: در سال ۹۷ برنامه‌های خوبی در زمینه ارائه خدمات به بیماران هموفیلی و تالاسمی داشتیم و دومین برنامه ما در بهمن ماه ۹۷ در خصوص ارائه خدمات به بیماران سرطانی است.

تمایل دندانپزشکان به ارائه خدمات زیبایی

وی با اشاره به اینکه در این کنگره برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه ارائه خدمات به بیماران پیوندی بررسی می‌شود، افزود: امروزه حوزه دندانپزشکی به سمت زیبایی که اقتصاد مطلوبی دارد، پیش رفته است و انگیزه کمی برای ارائه خدمات به بیماران در زمینه مسائل غیرزیبایی وجود دارد که در این راستا مجاب کردن همکاران برای رفتن به سمت ارائه خدمات دندانپزشکی در حوزه غیر زیبایی و به خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج کمی دشوار است.
 
صادقی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی که بر دوش ما است ارائه خدمات مناسب به مراجعه کنندگان و بیماران است و ما وظیفه پاسخگویی به نیاز‌های درمانی بیماران را بر عهده داریم.
 
رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تأکید کرد: یکی از مسائل مهم ارائه خدمات به بیماران سیستماتیک و بیماران خاص است، زیرا برخی از همکاران از پذیرش این افراد خودداری می‌کنند.

بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند خدمات خاص در حوزه دندانپزشکی هستند

وی افزود: بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند خدمات خاص در حوزه دندانپزشکی هستند به طور مثال  بیماران اوتیسم و معلولان حرکتی جهت ارائه خدمات دندانپزشکی نیازمند بیهوشی هستند.
 
صادقی با اشاره به اینکه خانواده بیماران خاص حاضرند هزینه‌های زیادی را بپردازند، اما مراکز دندانپزشکی مخصوص پذیرش بیمارشان ایجاد شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود ۶۳ مرکز خدمات دندانپزشکی ویژه بیماران خاص در سراسر کشور و در هر مرکز استان راه‌اندازی شود و تا به امروز ۴۲ مرکز ویژه بیماران خاص و صعب العلاج راه‌اندازی شده است و امروزه ۱۰ مرکز دندانپزشکی که در آن خدمات تحت عمل بیهوشی به بیماران ارائه می‌شود در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.
 
رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: آیین نامه بیمارستان‌های دندانپزشکی تهیه شده است، اما این کار در کشور هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.
 
وی گفت: امروزه بیمارستان‌های دندانپزشکی در کشور‌های استرالیا، ژاپن و جنوب شرق آسیا فعال است و با توجه به اهمیت توریسم سلامت و ارائه خدمات به بیماران خاص راه‌اندازی بیمارستان‌های دندانپزشکی ضرورت دارد.

اطلاعات ناکافی دندانپزشکان از مسائل بین رشته‌ای

در ادامه مراسم علی تاجرنیا رئیس جامعه دندانپزشکان ایران گفت: یکی از آسیب‌های دندانپزشکان این است که کار‌های ما بین رشته‌ای در حوزه درمان بیماری‌های مختلف است و به همین منظور همکاران ما اطلاعات کافی ندارند.

رئیس جامعه دندانپزشکان ایران بیان کرد: انجمن‌های علوم پایه که در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند در راستای ارتقای بار علمی همکاری و تعامل بیشتری با ما داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار