سهم ۶۰ درصدی واژگونی خودرو در سوانح جاده‌ای همدان

رییس پلیس راه استان همدان گفت: خواب آلودگی مهمترین علت تصادفات سوانح رانندگی را تشکیل می‌دهند.

۶۰ درصد سوانح جاده‌ای همدان واژگونی خودرو استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: رانندگان پیش از یک سفر طولانی مدت باید به مدت هشت ساعت استراحت و خواب کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: رانندگان در صورت مصرف دارو‌های خواب آور از رانندگی خود داری کنند و در صورت رعایت نکردن راننده خاطی به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بیماران و افرادی که با تجویز پزشک مجبور به مصرف برخی از دارو‌های خواب آور هستند از رانندگی پرهیز کنند در غیر اینصورت موجب بروز سوانح رانندگی می‌شوند.

سرهنگ عزیزی افزود: رانندگان در صورت بیماری مسافرت خود را به تعویق انداخته یا برای عزیمت به مقصد، رانندگی خودرو را به فرد دارای گواهینامه و مهارت بسپارند.

وی ادامه داد: سرنشینان جلو نیز در خواب آلودگی راننده موثر هستند و در صورت بیدار ماندن این افراد و گفتگو با راننده احتمال خواب آلودگی راننده و بروز سانحه احتمالی کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راه استان همدان به رانندگان توصیه کرد: در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در نزدیکترین مکان ایمن نسبت به پارک وسیله نقلیه و استراحت کافی اقدام کنند همچنین پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.

انتهای پیام/ب

رانندگان در هنگام رانندگی از دارو‌های خواب آور خود داری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
محورهاي نهاوند خيلي خطرناك هستند