معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از مالچ پاشی ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،حاتمی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد: امسال در ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شرق استان مالچ پاشی و در ۳۰۰ هکتار نهالکاری انجام شود.

وی افزود: این طرح با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد که امیدواریم با تصویب نهایی این بودجه بتوانیم اثرات منفی بیابان را از زندگی مردم منطقه کمرنگ‌تر کنیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: عمده‌ترین کانون بحران فرسایش بادی در شرق استان است که مساحتی حدود ۶۱۲ هزار هکتار را تحت تاثیر قرار داده است.

حاتمی گفت: تاکنون مدیریت رواناب در مساحتی حدود ۷۵۰۰ هکتار، بادشکن‌های غیرزنده در ۵۷ کیلومتر و عملیات مالچ پاشی در ۸۰۰ هکتار به همراه ۲۲ هزار هکتار نهالکاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پارسال در بیابان‌های شرق استان ۴۷۰ هکتار مالچ پاشی و ۳۵۰ هکتار نهالکاری شد، افزود: هرمزگان از لحاظ تعداد کانون بحران با ۲۸ کانون بحران، رتبه سوم کشوری، از لحاظ مساحت اراضی بیابانی هم رتبه نهم و از نظر مساحت کانون بحرانی هم جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ز

 

اجرای طرح‌های بیابانزدایی در هرمزگان

برچسب ها: طبیعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.