مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران:

باغداران مازندرانی هوشیارتر باشند

باغداران مازندرانی با توجه به شرایط آب و هوایی تا دو هفته اخیر برای کنترل آفات هوشیارتر باشند.

شهیدی فر مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به مشاهده برخی آفات در باغ‌ها، باغداران مازندرانی باید هشیار باشند و در دو هفته اخیر با سم پاشی مناسب و مدیریت آفات باغ را به بهترین نحو مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی مازندران در تامین آب امسال کمترین مشکل را دارند، افزود: ۹۹ درصد شالیزار‌های استان نشا شدند و برخی‌ها در حال وجین هستند.

شهیدی فر در خصوص کم بودن قیمت برخی محصولات کشاورزی مازندران گفت: قیمت هلو و شلیل اواخر اردیبهشت تا ۱۰ هزار تومان بود و بهتر است کشاورزان به کشت ارقام زودرس اقدام کنند چرا که قیمت این محصولات نیمه اول خرداد مناسب است.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سطح باغ‌های هلو و شلیل مازندران زیاد نیست، افزود: اصلاح ارقام برای زودرسی و بازارپسندی از جمله اقدامات این اداره کل بود که از سال‌های قبل آغاز شد و امسال با ارسال نخستین محموله هلو به روسیه به نتیجه رسید.

وی در خصوص کم بودن قیمت سیر نیز گفت: کشاورزان تابع شرایط بازار هستند و، چون پارسال قیمت سیر زیاد بود بسیاری از کشاورزان امسال نیز اقدام به کشت سیر کردند که سبب افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها شد.
انتهای پیام/س
 

لزوم کنترل آفات در باغ‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار