نماینده مردم آستارا در مجلس:

مصوبه سهمیه گازوئیل برای رانندگان حامل بار‌های خارجی ابلاغ شد/ افزایش سهمیه سوخت کامیون داران تا ۵۰۰ لیتر

مصوبه سهمیه گازوئیل برای رانندگان حامل بار‌های خارجی ابلاغ شد/ افزایش سهمیه سوخت کامیون داران تا ۵۰۰ لیترنماینده مردم آستارا در مجلس گفت: مصوبه سهمیه گازوئیل رانندگان حامل بارهای خارجی از دولت گرفته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس به تلاش‌های چند وقت اخیر خود جهت رفع مشکلات رانندگان تریلی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: پس از ماه‌ها تلاش بی‌وقفه و رایزنی‌های مستمر بنده با دولت سرانجام مصوبه ارائه سهمیه گازوئیل برای رانندگان حامل بارهای خارجی گرفته شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه مصوبه اخیر دولت در مورد سهمیه گازوئیل از تاریخ ۲۱ خرداد در حال اجرایی شدن است عنوان کرد: مرز شهرستان آستارا نخستین جایی است که مصوبه مذکور در راستای حمایت از رانندگان حامل بار‌های خارجی در آن به مرحله اجرا در می‌آید.

داداشی اخذ مابه تفاوت نرخ سوخت از رانندگان تریلی‌ها و وسائط نقلیه حامل بار‌های خارجی در گمرک را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این موضوع برای مدت‌های طولانی به یکی از معضلات اساسی کامیون‌داران و رانندگان حامل بار‌های خارجی کل کشور تبدیل شده بود.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارزان بودن نرخ گازوئیل در کشورمان در مقایسه با سایر کشور‌های همسایه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: رانندگان تریلی‌های حامل بار‌های صادراتی کشورمان نسبت به مشکلاتشان همواره اعتراض داشته و خواستار حمایت دولت بودند.

وی اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و تأثیرات مخرب آن بر روی سیستم حمل و نقل دریایی و هوایی را متذکر شد و ابراز داشت: علاوه بر این‌ها به علت عدم پیوستگی شبکه راه‌آهن کشورمان با کشور‌های همسایه امکان ترانزیت کالا توسط راه‌آهن هم به‌طور کامل وجود ندارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس از پیگیری‌های مستمر خود جهت رفع مشکل رانندگان تریلی و اخذ مصوبه مذکور از هیئت دولت در سال گذشته سخن گفت و افزود: مصوبه مذکور به دلایلی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکنون عملی نمی‌شد و در بروکراسی‌های اداری معطل مانده بود.

داداشی با اشاره به اینکه با رایزنی‌های گسترده وی سرانجام مسیر اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت باز شد اظهار داشت: طبق مصوبه جدید هیئت دولت سهمیه سوخت گازوئیل رانندگان تریلی حامل بار‌های خارجی کشور از سقف ۲۰۰ لیتر تا ۵۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است.

‌وی رانندگان تریلی را طلایه‌داران بحث حمل و نقل و صادرات کشورمان اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تمام خطوط ناوگان صادراتی کشورمان به علت وضع تحریم‌ها زمین‌گیر شده‌اند و مصوبه اخیر هیئت دولت کمک بسیار بزرگی به حل مشکلات رانندگان ترانزیت می‌کند.

انتهای پیام/ب

ابلاغ مصوبه سهمیه گازوئیل برای رانندگان حامل بارهای خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.