آزادسازی واردات تایر‌های باری از انحصار

وزیر راه و شهرسازی گفت: انحصار واردات لاستیک خودرو‌های های حمل و نقل جاده‌ای به کشور از دست واردکنندگان سود جو خارج شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مراحل اجرایی جاده مراغه هشترود افزود: تمامی مرز‌ها و مناطق آزاد کشور برای واردات لاستیک استاندارد کامیون و ماشین‌های باری باز است.

وی تصریح کرد: تمامی تخلفات واردات و احتکار لاستیک با همکاری دستگاه قضایی در حال رصد و پیگیری است و در این مورد چندین تخلف نیز پیگیری و کشف شده است.

وی با بیان اینکه لاستیک با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشورمی شود افزود: برخی سودجویی‌ها موجب افزایش قیمت لاستیک شده که آن هم با نظارت وزارت صمت و قوه قضائیه در حال برطرف شدن است.

اسلامی با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی به تمامی تعهدات خود درخصوص تامین لاستیک کامیون‌ها عمل می‌کند افزود: با یک وارد کننده بزرگ برای وارادت لاستیک استاندارد کامیون عقد قرارداد شده است.

وی افزود: جامعه رانندگان و کامیون داران مطمئن باشند به میزان پیمایش و حمل بار لاستیک مورد نیاز آن‌ها تامین خواهد شد.

وزیر راه همچنین آزاد راه مراغه – هشترود از طرح‌های مهم ترانزیتی در دست اجرای کشور خواند و با اشاره به اینکه این آزاد راه مرکز کشور را به شمال عراق متصل می‌کند افزود: منابع لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح و بهره برداری توسط وزارت راه و بخش خصوصی تخصیص یافته است.

وی افزود: این طرح از نظر کلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در برخی قطعات پیشرفت این طرح بالای ۶۰ درصد است.

با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، مسافت ۱۰۰ کیلومتری بین این دو شهر ۹ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

سفروزیر راه به تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار