معاون حقوقی رئیس جمهور؛

اطلاعی از برگزاری انتخابات شورایاری در سال جاری ندارم

جنیدی، رئیس هیئت حل اختلاف در خصوص سرنوشت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

کاظمی/ اطلاعی از برگزاری انتخابات شورایاری در سال جاری ندارمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه حضور در اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران حضور یافت و در خصوص انتخابات شورایاری‌ها و همچنین احتمال تخلف در برگزاری آن گفت: همیشه در همه جای دنیا درجه‌ای از تخلف در انتخابات ممکن است رخ دهد و این به قدری محدود است که بر نتیجه انتخابات اثر جدی ندارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: البته ساز‌وکار‌هایی برای اینکه مقررات به صورت صحیح اجرا شود وجود دارد و در این زمینه کمبود نداریم و اگر در این زمینه احساس کمبود و جود دارد شورا‌ها خودشان می‌توانند کمک کنند و موضوع را به ما پیشنهاد دهند تا پیگیری کنیم.

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا بالاخره انتخابات شورایاری‌ها در سال جدید برگزار خواهد شد یا خیر گفت: در این مورد اطلاعی ندارم و باید صبر کنید تا کسب اطلاع کنم.

رئیس هیئت حل اختلاف مرکزی تصریح کرد: اگر تخلفات در شورا‌های روستا و شهر رخ می‌دهد قطعا سازو‌کار برخورد با آن در قانون مشخص شده است و در همه سطوح برای رسیدگی به تخلفات مراجعی مشخص وجود دارد و مواردی هم که اکنون به عنوان تخلف مطرح شده در سطحی که اعلام شده نیستند.
جنیدی با اشاره به سازوکاری که برای برخورد با تخلفات وجود دارد اظهار کرد: با سازوکار موجود هرگونه تخلف در شهرستان‌ها و استان‌ها به هیئت مرکزی می‌آید و در آنجا بررسی می‌شود و در مواردی هم که تخلفات جدی رخ دهد سلب عضویت انجام می‌دهیم، اما تا کنون سطح تخلفات در این حد نبوده است، چون در هیئت مرکزی که من حضور دارم به نسبت ۱۲۰ هزار عضو شورا‌ها تعداد تخلفات بسیار اندک است و هر سلب عضویتی که رخ دهد ما باید آن را تایید کنیم

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک نهاد بزرگ مردمی و مبتنی بر قانون اساسی داریم که از کوچک‌ترین واحد‌های تقسیم کشوری تا بزرگ‌ترین آن در این نهاد حضور دارند اظهار کرد: در مجموعه‌ای به این بزرگی ممکن است خطاها‌یی وجود داشته باشند، اما در درجه اول خود نهاد‌ها باید کمک کنند تخلفات کمتر شود.

رئیس هیئت حل اختلاف مرکزی با تاکید برای آنکه آمار سلب عضویت شدگان حتی ۱ دهم درصد هم نیست گفت: حتی اگر این تعداد هم باشد بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به حضور کم در حوزه انتخابی است که بیشتر در روستا‌ها است و نباید تصور کنیم که جرمی رخ داده است.

وی در ادامه در خصوص دستاورد امروز خود در اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: دستاورد حضور من تعامل بیشتر با شورای عالی استان‌ها خواهد بود.

جنیدی افزود: امروز قول دادم که برای هر حوزه اعم از اصلاح قوانین، مصوبات و انتخاب شهرداران همکاری کنیم و توافق کردیم که کارگروه مشترکی داشته باشیم که در یک تعامل به کارایی شورا‌ها اضافه کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار