ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان، با رهبران هند، ازبکستان و قزاقستان دیدار و گفتگو کرده است.

دیدار اشرف غنی با رهبران هند، ازبکستان و قزاقستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان، با رهبران هند، ازبکستان و قزاقستان دیدار و گفتگو کرده است.

اشرف غنی در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند درباره مبارزه با تروریسم، اتصال منطقه ای، گسترش همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی و اجماع منطقه ای در خصوص صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کرده است.

اشرف غنی همچنین طی دیداری با شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان، با وی در خصوص همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های تجارتی، ترانزیتی و اتصال منطقه گفتگو نموده است.

دیدار با قاسم جومرت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان نیز یکی دیگر از برنامه های اشرف غنی بود و طرفین در رابطه با گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های زراعت، تجارت، سرمایه گذاری و سایر عرصه‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هند ، ازبکستان ، قزاقستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.