قطر میزبان بازی‌های ساحلی قهرمانی جهان شد

کشور قطر جایگزین ایالت کالیفرنیای آمریکا برای میزبانی بازی‌های ساحلی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹، شد.

قطر میزبان بازی‌های ساحلی قهرمانی جهان شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن کمیته‌های ملی المپیک (آنوک) بازی‌های ساحلی جهان امروز (جمعه) اعلام کرد، قطر جایگزین سن دیگوی کالیفرنیا به عنوان میزبان این بازی‌ها شده است.

ANOC طی بیانیه‌ای تأیید کرد که برنامه ورزشی بدون تغییر باقی خواهد ماند، اما اولین دوره مسابقات چند رشته‌ای به روز‌های ۱۲ تا ۱۶ اکتبر باز می‌گردد.

قرار بود بازی ساحلی جهان طی روز‌های ۱۰ تا ۱۵ اکتبر سال ۲۰۱۹ در سن دیگو کالیفرنیا آمریکا برگزار شود، اما آنوک ۲ هفته قبل اعلام کرد با توجه به این که مسئولان برگزار کننده نتوانستند تعهدات مالی لازم برای برگزاری این رویداد را تأمین کنند، میزبانی از این شهر آمریکا پس گرفته می‌شود.

آنوک گفت که تضمین‌های مالی لازم را از دولت قطر دریافت کرده است. این کشور از ۲۸ سپتامبر تا ۶ اکتبر نیز میزبان مسابقات جهانی دوومیدانی است و جام جهانی ۲۰۲۲ را نیز برگزار خواهد کرد.

تصمیم به برگزاری بازی‌های ساحلی جهان در این کشور حوزه خلیج فارس در حالی صورت گرفته که مناقشات دیپلماتیک در منطقه منجر به قطع رابطه بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با قطر در ژوئن ۲۰۱۷ شده است.

دوحه در سال ۲۰۱۶ گردهمایی سالانه ۲۰۶ انجمن کمیته‌های ملی المپیک در جهان را برگزار کرد.

انتظار می‌رود ورزشکارانی از ۹۰ انجمن کمیته‌های ملی المپیک در این بازی‌ها شرکت کنند.

جزئیات بیشتر از جمله محل برگزاری میزبان اصلی، که احتمالا دوحه باشد، هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

قطر به جای آمریکا میزبان بازی‌های ساحلی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار