صرفه‌جویی ۸ و ۵ درصدی هزینه زائران حج تمتع ۹۸ با قرارداد مسکن و تغذیه

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: اجاره به موقع مسکن و انعقاد به‌موقع قرارداد‌های تغذیه و تدارکات موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های حجاج ایرانی در حج تمتع امسال شده است.

صرفه‌جویی ۸ و ۵ درصدی هزینه زائران حج تمتع ۹۸ با قرارداد مسکن و تغذیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت کشور صبح امروز در همایش کارگزاران (مدیران کاروان‌ها و اعضای ستاد‌های حج) استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان در ساری گفت: دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت ایران در عربستان فعال شده است و اقدامات لازم برای عقد قرارداد‌های مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات حجاج ایرانی اجام دادند.

 
وی افزود: توانسیتم با هماهنگی و حمایت‌های دولت تامین اعتبار لازم برای این عملیات‌ها انجام دهیم بطوری که این اعتبار به حساب سازمان حج وزیارت ایران در عربستان انتقال داده شده است.

رشیدیان گفت: عقد این قرارداد‌ها در موعد مناسب موجب صرفه‌جویی در قرارداد مسکن و تغذیه زائران حج تمتع امسال شده است.
 
رییس سازمان حج و زیارت کشور افزود: اجاره به موقع مسکن و انعقاد به‌موقع قرارداد‌های تغذیه و تدارکات درمقایسه با مدت مشابه پارسال موجب صرفه‌جویی ۸ و ۵ درصدی در هزینه‌های حجاج ایرانی در حج تمتع امسال شده است.
 
وی به همایش کارگزاران شامل مدیران کاروان‌ها و اعضای ستاد‌های حج استان‌های ۴ استان گلستان، سمنان، مازندران و گیلان اشاره کرد و گفت: این جلسات برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان در امر حج و زیارت و هماهنگی قبل از شروع عملیات مناسک حج تمتع سال ۹۸ برگزار می‌شود.


رشیدیان گفت: برگزاری دوره‌ای همایش سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، کاروان‌ها، مجموعه‌های خدماتی اعم از پزشکی و  آشپزخانه‌ها همه اجزای یک پیکره محسوب می‌شوند و برای عملکرد بهتر و خدمت شایسته‌تر باید همه بخش‌ها در تعامل و همکاری و هم‌افزایی با هم عمل کنند.

وی تأکید کرد: مدیران کاروان‌ها نسبت به کلیات تفاهمنامه، دستورالعمل‌های حج، شرح وظایف، برخی محدودیت‌ها همانند اسکان در مدینه منوره آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه پرواز‌های حج امسال توسط هواپیمایی کشورمان انجام می‌شود، گفت: نخستین پرواز حجاج ۱۷ تیرماه انجام می‌شود.

رشیدیانافزود: پرواز‌های بازگشت حجاج ایرانی از ۲۷ مرداد تا ۱۷ شهریور برابر با ۸ محرم انجام می‌گیرد.


انتهای پیام/آ
 


۱۷ تیرماه نخستین پرواز حجاج ایرانی به  عربستان

برچسب ها: حج 98 ، عتبات و عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار