میرزاده با اشاره به اولویت وزیر جدید آموزش‌وپرورش گفت: پرداخت مطالبات و اجرای اسناد بالادستی باید مورد توجه وزیر باشد.

آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره چالش‌های پیش روی وزیر جدید آموزش و پرورش اظهار کرد: عمل به سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی باید اولویت وزیر باشد و در همه این اسناد  معلم محور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی ۱۵ سال اخیر، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان انباشته شده است که بدون تسویه حساب آن هیچ کدام از اسناد تحولی اجرا نمی‌شود چراکه معلم انگیزه ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در ۴۲ سرفصل معوقات فرهنگیان فهرست شده است،  گفت: در مواردی همچون خرید خدمات، حق الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، حق مهدکودک، پول لباس خدمتگزار، ایاب و ذهاب در مناطق محروم و غیره بدهی به معلمان داریم.

میرزاده تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین  اقدامات سرپرست جدید این است که ابتدا مطالبات پرداخت شود و در این صورت وزارت را بپذیرد؛ چرا دستگاه‌های دیگر پول دارند اما در آموزش و پرورش همواره مشکل داریم.

وی ادامه داد: یک‌بار  اعضای دولت اعلام کنند تا زمانی که فرهنگیان مطالبات خود را دریافت نکرده اند، حقوق خود را نمی‌گیرند،  اگر دولت پول ندارد چرا بابد همه اینگونه نیست؛ کدام دستگاه ۱۵ سال مطالبات معوقه دارد؟ سرپرست جدید باید شرط کند که دولت مطالبات فرهنگیان را با یک چک واریز کند.

چگونگی اجرای معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز مصرفی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره معافیت مدارس دولتی از پرداخت پول آب، برق و گاز گفت: در قانون معافیت، رعایت الگوی مصرف قید شده بود که وزارت نیرو عددی را در نظر گرفت و چون مدارسی از الگوی مصرف بالاتر بودند مشکلاتی پیش آمد هرچند آیین نامه‌ای وضع نشد اما وزات نیرو  عملا دارند آن را برای مدارس اجرا می‌کند.

وی تاکید کرد: به طور کلی وزیر آموزش و پرورش باید برای آینده وزیر اقتصاد و رئیس  سازمان برنامه و بودجه‌ای تربیت کند که بداند آموزش و پرورش در اولویت است و اول مطالبات فرهنگیان تسویه شود؛  فرهنگیان چون زیادند، نباید خدایی ناکرده زیادی هم محسوب شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت موظف است حقوق معلمان را به‌ویژه معلمان  در مناطق دور دست بدهد و معوقات‌شان را تسویه کند.

میرزاده برای بهبود شرایط آموزش و پرورش بیان کرد: باید در آموزش و پرورش قوانین بالادستی اجرا شود و اولویت اول همچنان پرداخت مطالبات باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار