آیا متجاوزان سعودی می‌توانند در برابر حملات غافلگیرکننده ارتش یمن دوام بیاورند؟

شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی به بررسی حملات جدید و غافلگیرکننده نیروهای یمنی علیه مواضع متجاوزان سعودی پرداخت.

آیا متجاوزان سعودی می‌توانند در برابر حملات غافلگیرکننده ارتش یمن دوام بیاورند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­عرصه‌های اقتصادی و حیاتی در عمق خاک سعودی هدف عملیات پیاپی موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی قرار گرفته است. شبکه تلویزیونی المسیره با اعلام این مطلب افزود دامنه بانک اهداف نیز همزمان با گسترش عملیات نظامی و شیوه‌های تهاجمی رو به گسترش است.

گزارشگر المسیره گفت عملیات ارتش یمن علیه اهداف حیاتی سعودی‌ها در چارچوب راهبرد بازدارندگی که فرماندهان نظامی و سران سیاسی اعلام کرده‌اند ادامه دارد و هدف از این عملیات‌ها پایان دادن به محاصره تحمیلی بر فرودگاه بین‌المللی صنعا، متوقف کردن حملات دشمن به تأسیسات حیاتی و غیرنظامیان و همچنین جلوگیری از ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان در یمن است.

گزارشگر شبکه با اشاره به حمله جدید پهپادی به فرودگاه ابها که به توقف پرواز‌های این فرودگاه منجر شد، گفت: نرم افزار‌های ویژه ناوگان هوایی نیز نشان داد که پرواز‌ها از فرودگاه ابها در پی این حمله متوقف شد.

عملیات فزاینده رزمندگان یمنی نشانگر ناتوانی گسترده نیرو‌های متجاوز برای در امان ماندن از تبعات این تحول بزرگ در عرصه نظامی است. این تحول بزرگ نیز ناشی از ارتقای چشمگیر توانایی موشکی و هوایی یمنی‌هاست که موفقیت‌های گسترده‌ای را در سطح ناکارآمد کردن قدرت دفاعی و تهاجمی نیرو‌های متجاوز به دست آورده‌اند به خصوص آنکه نیرو‌های متجاوز به مرحله‌ای رسیده‌اند که از پاسخ متقابل که جلوی عملیات نظامی نیرو‌های یمنی را به اماکن اقتصادی و خدماتی متجاوزان بگیرد عاجز مانده‌اند و متجاوزان به تهدیدات بیهوده و درخواست همبستگی از جهانیان بسنده کرده‌اند که تازه‌ترین آن نیز فرستادن شکایت به شورای امنیت سازمان ملل متحد است و از طریق این شکایت از شورای امنیت درخواست ترحم و یاری کرده‌اند و قدرت بازدارندگی را از دست داده اند به همین سبب با ریختن خون مردم یمن اعم از زنان و کودکان تلاش می‌کنند بر شکست‌هایشان سرپوش بگذارند.

خلاصه آنکه کسی که عملیات نیروی هوایی و یگان موشکی یمنی‌ها را در عملیات‌های اخیر پیگیری کند در می‌یابد این حملات در چارچوب اقدام ارتش یمن به فعالسازی نخستین مراحل بازدارندگی انجام می‌شود. حال این سؤال مطرح می‌شود که سعودی‌ها با این وضع کنونی و با توجه به تغییرات گسترده در قواعد درگیری کجا می‌روند و آیا می‌توانند در برابر حملات غافلگیرکننده‌ و جدیدی که ارتش یمن هر بار رو می‌کند و فراتر از پیش‌بینی‌ها و تصورات عمل می‌کند دوام بیاورند؟

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار