رئیس پلیس تهران بزرگ:

رفتار نیروهای پلیس زیر ذره بین مردم است/ روزانه حدود ۲۵۰۰ خبر تصادف دریافت می‌شود

سردار رحیمی گفت: مردم رفتار پلیس را زیر نظر دارند و با مشاهده هر کم کاری گله مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس حرفه‌ای راهور فاتب صبح امروز (شنبه ۲۵ خرداد ماه) با حضور سردار امیرحسین یاوری معاون تربیت و آموزش ناجا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ و سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: خوشحالم علی‌رغم اینکه در روز‌ها و ماه‌های پایانی سال جلسه اصلاح فرماندهان و مدیران را داشتیم، توانستیم امروز به ابتکار سردار مهماندار و معاونت تربیت و آموزش پلیس راهور فاتب دوره پلیس حرفه‌ای را برگزار کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: امروز انتظار مردم از پلیس به طور جدی ارتقا پیدا کرده است و چند دلیل دارد.

وی ادامه داد: اگر در دهه‌های گذشته از سوی پلیس کم کاری مشاهده می‌شد، مردم گله نمی‌کردند، اما امروز مردم گله‌مند می‌شوند.

سردار رحیمی با بیان اینکه فضا را به گونه‌ای باز کردیم تا مردم به راحتی بتوانند نسبت به اقدامات پلیس راهکار ارائه دهند و در خواست داشته باشند، گفت: باید در ارائه خدمات و رفتار با مردم روند رو به رشدی داشته باشیم و نباید بسیاری از رفتارهای گذشته را تکرار کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: انجام وظایف با حداقل امکان و حداکثر بهره برداری شعار، مسیر و روش ماست.

وی بیان کرد: اگر بگوییم تاکنون حدود ۳۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ برقرار شده است، بیش از ۶ هزار مورد آن در مورد پلیس راهور است.

سردار رحیمی با بیان اینکه مردم انتظار دارند به خواسته هایشان توجه شود، تصریح کرد: روزانه حدود ۲۵۰۰ خبر تصادف دریافت می‌شود که در این میان حدود یک هزار و ۱۰۰ مورد آن به ترسیم کروکی منجر می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: تعداد تصادفات خسارتی که کروکی تهیه می‌شود ۳۰۰ فقره و تعداد تصادفات جرحی ۶۰ فقره در روز است.

وی با اشاره به سد معبر‌ها افزود: سد معبر‌ها که در سطح شهر مقررات را رعایت نمی‌کنند، عامل بسیار تاثیرگذاری در ترافیک هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه بالغ بر ۳۵۰ دوربین تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز را کنترل می‌کنند، تصریح کزد: در روز حدود ۲ هزار نفر از رانندگان متخلف، توسط پلیس آموزش می‌بینند که کار بزرگی است و حدود ۱۲۰۰ نفر به ستاد‌های ترخیص مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: اعمال قانون باید به گونه‌ای باشد که به کسی ظلم نشود و پیاده شدن افسر ما از خودرو یکی از رفتار‌های حرفه‌ای است که قبل از اعمال قانون راننده را باید قانع کند.

وی تصریح کرد: رفتار پلیس حرفه‌ای به این معناست که بتوانیم حوادث و سوانح را کاهش دهیم.

سردار رحیمی افزود: در صحنه تصادف رئیس و مدیر پلیس است و باید تسهیل عبور و مرور را هم ماموران انجام دهند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه رضایتمندی مردم از پلیس شرط مهمی است، گفت: ما با تمام توان از همکاران و نیرو‌ها با قدرت دفاع می‌کنیم.

وی گفت: قطعاً تمام اقداماتی که پلیس انجام می‌دهد بدون کمک مردم میسر نیست و در مرحله اول باید همکارانمان را توانمند کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
واقعا چرا برای منطقه 14 تهران محله شکوفه گشت نمیذارند ازساعت 1 تا 4 صبح خلافکارا جمع میشوند لطفا پیام منو به برسانید
آخرین اخبار