مدیرکل استاندارد هرمزگان :

رونق تجارت محصولات حلال استاندارد افزایش ارزآوری برای کشور

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: تجارت محصولات حلال هرسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار ارز آوری دارد که در صورت سرمایه گذاری در این زمینه می‌توانیم به ارز آوری قابل توجهی دست یابیم.

رونق تجارت محصولات حلال استاندارد افزایش ارزآوری برای کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،  عیسی باقرزاده  مدیرکل استاندارد هرمزگان در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در بندرعباس گفت: تجارت محصولات حلال هرسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار ارز آوری دارد که در صورت سرمایه گذاری در این زمینه می‌توانیم به ارز آوری قابل توجهی دست یابیم.

او افزود: استاندارد‌های لازم در حوزه تولید محصولات حلال تدوین شده است و محصولات تولیدی در صورت داشتن کیفیت لازم می‌توانند این استاندارد را کسب کنند و در زمینه استانداردسازی محصولات نانو نیز اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد هرمزگان  با اشاره به نقش انجمن‌ها در حوزه استانداردسازی گفت: در هرمزگان دو انجمن استاندارسازی محصولات تولیدی تشکیل شده است.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس  هم در این همایش گفت: افزایش تولید و صادرات با استانداردسازی محصولات محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده به نقش مهم صنعتگران و تولید کنندگان در رونق اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: برای کمک به تولید ملی و اتکا کشور به خود باید فرهنگ مصرف کالای داخلی گسترش پیدا کند.

او گفت: در شرایط فعلی بازار صادرات به صرفه است و تولید کنندگان باید از این شرایط به خوبی استفاده کنند.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت کشور نیز استانداردسازی محصولات برای رقابت در بازار جهانی را ضروری دانست.

علیرضا خاکی فیروز افزود: استاندارد وظیفه یک سازمان نیست بلکه وظیفه همه افراد جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم در این همایش، استانداردسازی محصولات را مهم دانست و گفت: یک محصول استاندارد می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند.

سعید ناجی افزود: رعایت اخلاق در استانداردسازی بسیار مهم است چراکه تولیدکننده پایبند به اخلاق، الزامات استاندارد را به خوبی رعایت می‌کند.

در پایان این همایش از برگزیده‌های حوزه‌های مختلف استاندارد هرمزگان قدردانی شد.

انتهای پیام/ب

ارز آوری محصولات حلال

 

برچسب ها: اقتصادی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.