۵۲۶۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۲۶۰ کلاس درس در استان سیستم گرمایشی استاندارد ندارند که در این زمینه نیازمند ورود خیرین هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،هادی زارع‌پور در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس غیر استاندارد در این استان وجود دارد که نیازمند مقاوم سازی است.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دومین استان کشور به لحاظ سرانه فضای آموزشی است،افزود: ۱۲۰ مدرسه مستقر در فضای استجاری در مناطق مختلف استان فعالیت دارند.

زارع‌پور افزود: در ۵ سال اخیر ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته در روستا‌ها و مناطق عشایری این استان مستقر شد که طبق بررسی‌های انجام شده ۱۰۰ مورد دیگر برای مناطق سخت گذر با جمعیت کم نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۴ فضای آموزشی در ۵ سال اخیر توسط خیران در مناطق مختلف استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده و هم اکنون ۶۴ مدرسه در قالب ۲۹۴ کلاس درس با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال نیز در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جشنواره افزود: هم اکنون ۵۷ مدرسه در قالب ۲۷۹ کلاس درس با زیربنای ۲۸ هزار متر مربع توسط خیران بومی و غیر بومی در حال احداث است.

پیروز کرمی یکی از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را گسترش استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در کلاس‌های درس دانست و بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس از سوی خیران مدرسه ساز در این ساخته و تحویل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جشنواره گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌های این استان تا حد امکان فرآیند ساخت مدرسه‌های خیرساز در نقاط مختلف استان را تسهیل کرده و نهایت همکاری را با خیرین مدرسه ساز داشته باشند.

سید محمد کاظم نظری افزود: مشکلات و کمبود‌های مدارس کهگیلویه وبویراحمد به طور مستند و در قالب عکس یا فیلم در اختیار خیران مدرسه ساز بومی و غیربومی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مناطق روستایی و حاشیه برخی شهر‌های این استان به ویژه یاسوج با کمبود شدید فضای آموزشی روبه‌رو است، توضیح داد: انتظار می‌رود که خیران مدرسه ساز برای کاهش مشکلات مدارس استثنایی نیز اقدام‌های لازم را انجام دهند.

خیران بومی و غیر بومی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال همراه با ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین برای ساخت مدرسه در این استان تعهد کردند.

انتهای پیام/پ

۱۴۰ میلیارد ریال همراه با ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین برای ساخت مدرسه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.