مقامات ژاپن: نمی‌دانیم چه کسی و چطور به نفتکش‌ها حمله کرده است

با وجود گذشت دو روز از حادثه خلیج عمان، مقامات ژاپنی اعلام کردند همچنان مشخص نیست چطور این اتفاق رخ داده است.

مقامات ژاپن: نمی‌دانیم چه کسی و چطور به نفتکش‌ها حمله کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، وزیر حمل و نقل ژاپن اعلام کرد هنوز مشخص نیست چه کسی و چطور به نفتکش‌ها در خلیج عمان حمله کرده است.

یکی دیگر از مقامات دولتی ژاپن نیز گفت هنوز برای نتیجه گیری درباره این اتفاق خیلی زود است چرا که ژاپن همچنان هیچ اطلاعات موثقی درباره عاملان این حمله و انگیزه آن‌ها ندارد.

کیچی ایشی، وزیر حمل و نقل ژاپن افزود مشخص نیست آیا این حادثه به سفر آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن به ایران مرتبط بوده یا خیر.

هیروشیگه سکو، وزیر صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن هم اعلام کرد: با اینکه مشکلی در زمینه تامین مستمر انرژی وجود ندارد، اما ما همچنان اطلاعات مرتبط را زیرنظر داریم.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر داده بودند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار دو نفتکش در دریای عمان متهم کردند. نفتکش‌های مذکور محموله‌های متعلق به ژاپن را حمل می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
هر کی زده دستش درد نکنه
آخرین اخبار