کاهش زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها در اولویت نشست گروه ۲۰

ژاپن در نظر دارد تا موضوع کاهش زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها را در اولویت نشست گروه ۲۰ قرار دهد که قرار است این ماه با حضور دولت‌های جهان در این کشور برگزار شود.

کاهش زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها در اولویت نشست گروه ۲۰به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار تصاویری تکان‌دهنده از پسماند‌های پلاستیکی رها شده در سواحل و لاشه حیواناتی که به دلیل بلع مواد پلاستیکی تلف شده‌اند، اعتراضات قابل توجهی را در سراسر دنیا به دنبال داشته است.

به منظور مقابله با این معضل جدی در بسیاری از کشور‌ها از جمله تعدادی از کشور‌های آفریقایی، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع شده است.

همچنین اتحادیه اروپا به طرح ممنوعیت استفاده از ۱۰ کالای پلاستیکیِ یکبار مصرف تا سال ۲۰۲۱ میلادی رأی مثبت داده است. علاوه بر این، قرار است اقداماتی در نظر گرفته شود تا تمامی بسته‌بندی‌های پلاستیکی که منبع اصلی پسماند‌های پلاستیکی است، تا سال ۲۰۳۰ قابل بازیافت شوند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن که کشورش، میزبانی نشست گروه ۲۰ را در روز‌های ۲۸ و ۲۹ ماه جاری به عهده دارد، در این باره اظهار کرده است: ژاپن به دنبال آن است تا در مسیر کاهش پسماند‌های پلاستیکی دریایی در جهان پیشگام باشد.

بر اساس این گزارش، مقابله با آلودگی پلاستیکی در آسیا که بزرگترین تولید کننده محصولات و زباله‌های پلاستیکی است، کمتر در اولویت قرار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار