رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان گفت:از سال ۹۷ که روند افزایش قیمت‌ها آغاز شد بیشتر مالکان خودرو‌ها را در منازل نگه‌داشته بودند، اما برخلاف سال گذشته، امسال فروش خودرو‌های صفرکیلومتر ۹۷ را شاهد هستیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا قندی رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان اظهار کرد: کاهش قیمت در روز‌های اخیر به معنای ارزان شدن خودرو نیست و فعلا حباب بازار کم شده است، هنوز قیمت‌ها به ۲۰ فروردین بازنگشته است، به عنوان مثال خودرو ۲۰۶ تیپ دو که در این تاریخ ۷۲ میلیون تومان قیمت داشته، امروز از ۱۱۰ میلیون به ۸۱ میلیون رسیده و هنوز بیش ۱۰ میلیون تا قیمت قبلی فاصله دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان ادامه داد: کاهش قیمت دلار، اثرات روانی مذاکرات اخیر، تأمین قطعات خودروسازان و کاهش تقاضا در بازار از عوامل افت قیمت خودرو در روز‌های اخیر بوده است.

وی در تعیین وزن هرکدام از عوامل عنوان کرد: عرضه خودرو تأثیر زیادی بر کاهش قیمت نداشته چرا که قبلاً نیز عرضه انجام می‌شد، اما در این بازه با توجه به رکود بازار بسیاری از مردم خودرو‌هایی را که در سال ۹۷ به قصد سرمایه‌گذاری خریداری کرده بودند برای فروش به بازار آوردند که این عامل نقش مهمی در کاهش قیمت‌ها داشت.

قندی ادامه داد: مصرف‌کنندگان خودرو‌هایی که از نمایندگی تحویل می‌گرفتند برای فروش وارد بازار نمی‌کردند، از سال ۹۷ که روند افزایش قیمت‌ها آغاز شد بیشتر مالکان خودرو‌ها را در منازل نگه‌داشته بودند، اما برخلاف سال گذشته، امسال فروش خودرو‌های صفرکیلومتر ۹۷ را شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده کاهش قیمت زیادی شاهد نباشیم، به عنوان مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که از ۱۱۰ میلیون به حدود ۸۰ میلیون تومان رسیده ۳ تا ۴ میلیون و پراید صندوق‌دار که از ۵۵ میلیون تومان به ۴۵ میلیون رسیده ۱ تا ۲ میلیون کاهش قیمت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: نمایشگاه‌داران نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارند و خودرو‌هایی را که مردم برای فروش به امانت می‌گذارند را عرضه و در ازای آن حق‌العمل دریافت می‌کنند، افرادی غیر از این صنف که پول‌های سرگردان در بازار را تبدیل به خودرو کردند و برای سرمایه‌گذاری در منازل نگه‌داشته بودند که باعث تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای و در نتیجه گران شدن آن شد.


قندی نقش خودروسازان در افزایش قیمت را ۸۰ درصد ارزیابی و اضافه کرد: شکی نیست که پس از حذف شورای رقابت خودروسازان تولید خودرو را کاهش دادند تا قیمت‌ها بالا بروند و در حاشیه بازار پرایدی که ۴۵ میلیون شده را ۵ درصد زیر قیمت بازار بفروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان عنوان کرد: تولید خودرو در دست مردم و نمایشگاه‌داران نیست و این خودروساز است که با نحوه عرضه خودرو قیمت آن را تعیین می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولید و عرضه خودرو طبق روند یک ماهه اخیر ادامه پیدا کند، بازار ارز تغییر محسوسی نکند و مصرف کنندگان برای خرید خودرو عجله نکنند طی ۱۰ تا ۲۰ روز آینده به آرامش نسبی در بازار خودرو خواهیم رسید.

قندی در تشریح قیمت روز خودرو‌ها در بازار اظهار کرد: قیمت پراید صندوق‌دار ۴۴ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو ۸۱ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس ۸۳ میلیون تومان و قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی ۸۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/م

 

آخرین وضعیت قیمت خودروها دربازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.