جایگاه گلستان در تولید ناخالصی داخلی مناسب نیست

سرپرست سابق استانداری گلستان گفت: استان رتبه ۲۳ کشوری را در تولید ناخالصی داخلی دارد که مطلوب نیست.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، میرمحمد غراوی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان و آیین معارفه استاندار گلستان گفت: رتبه استان گلستان در حوزه رونق تولید شرایط مطلوبی نسبت به سایر دیگر استان‎ها داشته است، در سال گذشته نرخ بیکاری در کشور ۱۱.۹ درصد بود و یک درصد افزایش‌یافته بود و در استان گلستان رشد منفی خوبی داشت و از ۱۲.۲ درصد به ۹.۸ درصد رسید.

وی گفت: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از ردیف‌های مختلف توانست در بخش‎های تولید و صنعت ارائه شد و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش روستایی و عشایر اختصاص داشتیم و امسال نیز توانستیم بخشی از تسهیلاتی که در کشور باقی‌مانده بود در استان جذب کنیم.

غراوی به حفظ پایداری اشتغال موجود در استان اشاره کرد و گفـت: توانستیم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در این بخش ارائه کنیم و از تسهیلات این بخش ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی متوقف نیز راه‎اندازی شده است.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی استان با رقمی بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان داشتیم و سهم ما در کل کشور ۱.۲ درصد است و رتبه بیست و سوم کشور قرار داریم و با اقدامات انجام شده انتظار داریم که جایگاه گلستان در بین استان‎های کشور در رشد ناخالص داخلی استان ارتقاء یابد.

سرپرست سابق استانداری گلستان افزود: سد نرماب ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اگر ۱۰۰ میلیارد تومان دولت در سال گذشته اعتبار می‌گذاشت بخشی از سیلاب که به استان خسارت زده است را می‌توانست مهار کند.

غراوی گفت: در بخش کشاورزی غافلگیر شدن استان در این باب بود که در انتهای سال گذشته حدود ۵ روز تمام استان از شرق تا غرب دچار آبگرفتگی شدو مجموعه‌ای از اتفاقات از جمله رانش، طوفان و سیل انفاق افتاد.

وی گفت:بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان خسارت از سیل به گلستان وارد شده است و هئیت دولت نخستین ابلاغیه خود برای بخش‌های مردمی بود و توانستیم در بخش کشاورزی از ۹۷ هزار هکتار اراضی که خسارت دیدند نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کنیم.

غراوی عملیات پرداخت بانک به دلیل بروزرسانی‌ها چند روزی است که تعطیل شده است، گفت: یک هزار و ۴۵ فقره عقد قرارداد برای بازسازی منازل خسارت دیده از سیل انجام شده است.

انتهای پیام /گ
 
 

صحبت های غراوی سرپرست سابق استانداری گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار