دست کم ۲ نفر صبح شنبه در شهر سوه واقع در مرکز کشور آفریقایی بنین در درگیری با نیرو‌های امنیتی که در حال پراکنده کردن تظاهرات مخالفان بودند، کشته شدند.

۲ کشته در درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان در بنینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دست کم ۲ نفر صبح شنبه در شهر سوه واقع در مرکز کشور آفریقایی بنین در درگیری با نیرو‌های امنیتی که در حال پراکنده کردن تظاهرات مخالفان بودند، کشته شدند.

مخالفان از روز سه شنبه با بر پا کردن موانعی یک جاده را مسدود کرده بودند.

تیموته بیائو (Timothée Biaou)، شهردار سوه، به خبرگزاری فرانسه گفت: «یک گروه از نیرو‌های پلیس صبح شنبه برای جمع آوری موانع اعزام شد. نیرو‌های پلیس و افراد نقاب دار به تبادل آتش پرداختند. بر اثر این درگیری ۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند. ۲ نفر بر اثر اصابت گلوله کشته شدند. وضعیت پر تنشی بر منطقه حاکم بود. در حال حاضر جاده بازگشایی شده است.»

از فردای روز برگزاری انتخابات مجلس در بنین، طرفداران توماس بونی یایی (Thomas Boni Yayi)، رییس جمهور سابق، طی روز‌های ۱ و ۲ مه (۱۱ و ۱۲ اردیبهشت)، در اعتراض به عدم حضور مخالفان در این انتخابات به خیابان‌های شهر کوتونو (Cotonou) ریختند. این اعتراض‌ها با گذشت زمان به سایر شهر‌ها کشیده شد.

به گزارش سازمان عفو بین الملل سرکوب تظاهرکنندگان بنینی توسط ارتش تا روز شنبه، ۴ کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آفریقا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار