رقابت‌های فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا؛

مصاف ایران و افغانستان برای صدرنشینی

تیم‌های فوتسال زیر ۲۰ سال ایران و افغانستان امروز برای مشخص شدن تکلیف صدرنشینی گروه خود به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا به میزبانی ایران و در شهر تبریز در حال برگزاری است و تیم ایران با تیم‌های افغانستان و هنگ کنگ هم گروه بوده است.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا روز جمعه اولین دیدار خود را برابر تیم هنگ کنگ انجام داد و در پایان توانست این تیم را با نتیجه ۷ بر ۳ شکست دهد.

تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران که مدافع عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رود. سال گذشته موفق شد که در اولین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا که در تایلند برگزار می‌شد، به مقام قهرمانی دست پیدا کند. حال دومین رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال به میزبانی ایران است و اکنون بیشتر تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، تیم زیر ۲۰ سال‌های ایران را بخت نخست قهرمانی این دوره از رقابت‌ها می‌دانند.

تیم ایران امروز در دومین دیدار خود باید به مصاف افغانستان برود که از لحاظ تکنیک و تاکتیک شباهت زیادی به تیم ما دارد.

درست است، شاید نام افغانستان که به میان می‌آید همگان فکر می‌کنند که این تیم هم به مانند هنگ کنگ قرار است گلباران شود، اما چنین فکری اشتباه محض است، زیرا بیشتر بازیکنان تیم افغانستان در ایران بزرگ شده اند و هم چنین در تیم‌های لیگ برتر فوتسال ایران بازی می‌کنند. این تیم با شرایط فوتسال ایران به خوبی آشنا است.

سرمربی تیم زیر ۲۰ سال ایران هم به این امر واقف است و در جایی گفته است که رقیب اصلی ما در این تورنمنت تیم افغانستان است و آن‌ها فوتسال ناب ایران را به خوبی اجرا می‌کنند.

افغانستان شب گذشته موفق شد که تیم هنگ کنگ را گلباران کند و خود را یکی از مدعیان و پدیده‌های این دوره از رقابت‌ها معرفی کند. این تیم توانست با ۶ گل تیم هنگ کنگ را در هم بکوبد و با انگیزه و روحیه بسیار بالا به مصاف تیم ایران برود.

حال امروز ۲ تیم ایران و افغانستان قرار است که برای صدرنشینی این گروه به دیدار یکدیگر بروند. هر ۲ تیم تواسنته اند که هنگ کنگ را با تعداد گل‌های بالا ببرند و سه امیتاز کامل بازی را کسب کنند.‌

می‌توان پیش بینی کرد که بازی امروز عیار هر ۲ تیم را نشان می‌دهد و بازی با هنگ کنگ را نمی‌توان مقایسه کرد. درست است که هنگ کنگ در دو بازی که با ایران و افغانستان داشته است، اما نمی‌توان این تیم را جز تیم‌های قدرتمند آسیا داست.

حال باید منتظر ماند و دید که تیم‌های ایران و افغانستان که هر دو میل به حمله دارند چه نتیجه‌ای را می‌توانند در آخر بازی رقم بزنند. تیم صدرنشین این گروه در صورت صدرنشینی باید با تیم دوم گروه B بازی کند که یکی از ۲ تیم تایلند و لبنان خواهد بود.

تیم ایران نشان داده است که چه قدرتی در فوتسال آسیا و حتی جهان دارد و اگر شیر بچه‌های تیم زیر ۲۰ سال ایران هوش و تمرکز خود را در بازی امروز بالا نگه دارند می‌توانند به راحتی تیم افغانستان را از پیش رو بردارند.

از آن سو، تیم افغانستان هم نشان داده است که از خط حمله بسیار زهرداری برخوردار است و با زدن ۶ گل به هنگ کنگ به همه و به خصوص تیم ایران نشان داده است که اگر بخواهند برای لحظه‌ای از این تیم غافل شوند می‌تواند پرونده ادامه بازی‌های شما را در این رقابت‌ها به راحتی ببندد.

اگر دفاع تیمی ایران و هم چنین خط حمله، در بازی امروز هماهنگ با یکدیگر عمل کنند، شک نکنید که گذشتن از تیم افغانستان به مانند تیم هنگ کنگ خواهد بود، به شرطی که بازیکنان زیر ۲۰ سال کشورمان فقط هوش و حواس خود را متمرکز بازی کنند و تیم افغانستان را به هیچ عنوان دست کم نگیرند.

بازی دو تیم ایران و افغانستان امروز از ساعت ۳۰: ۱۹ در سالن شهید پور شریفی شهر تبریز آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید

حضور تیم ملی فوتسال در ۲ تورنمنت بزرگ قطعی شد

برگزاری هشتمین اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال زیر20 سال

زمان تمرین تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال مشخص شد


انتهای پیام/

بازی دو تیم ایران و افغانستان امروز برگزار می‌شود

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.