رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

تدوین سند الگوی کشت در استان سمنان

میر عماد گفت: تدوین الگوی کشت در استان منجر به نگارش سند بهره‌وری آب در بخش کشاورزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن میرعماد در آئین تجلیل از برگزیدگان و نمونه‌های بخش کشاورزی استان  گفت: تدوین الگوی کشت در استان منجر به نگارش سند بهره‌وری آب در بخش کشاورزی شد .

وی افزود : در پی تحقق سند تدوین الگوی کشت شاهد ۱۲ درصد کاهش سطح زیر کشت و ۲۷ درصد افزایش تولیدات در بخش کشاورزی و بیش از ۳۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب با مشارکت بهره‌برداران استان خواهیم بود.

میر عماد در ادامه بیان کرد: طی هفته جهاد کشاورزی تعداد ۱۵۹ طرح در سطح استان افتتاح می‌شود که زمینه بهره‌مندی یک هزار و ۶۷۰ خانوار هم استانی را از این طرح‌ها فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: کلنگ زنی ۱۱ طرح آبخیزداری در استان نیز بااعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی استان به شمار می‌رود.

میرعماد بابیان اینکه افزایش عملکرد در واحد سطح از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است، تصریح کرد: در راستای افزایش کیفیت گندم در غرب استان و بر اساس تلاش‌های انجام‌شده خوشبختانه طی چهار سال اخیر، کیفیت گندم از اندیکس ۱۰ به ۷۰ در غرب استان رسیده است.

وی بابیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در دستور مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد، افزود: کشت گیاه خارشتر در بیابان‌های استان سمنان برای نخستین بار در سطح کشور به انجام رسید و امسال هزار هکتار زیر کشت این گیاه رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال جاری تعداد ۱۷ صندوق زنان روستایی افتتاح خواهد شد، ابراز داشت: بدین ترتیب این میزان به عدد ۳۶ خواهد رسید که بی‌تردید این مهم نقش مؤثری در اشتغال زنان خواهد داشت.

انتهای پیام / م

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در دستور مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار