مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

کشور‌های صاحب پرچم علت اصلی حادثه نفتکش‌ها را اعلام می‌کنند/ هیچ آلودگی آب‌های ایران را تهدید نمی‌کند

عفیفی‌پور گفت: ایران نمی‌تواند علت اصلی حادثه نفتکش‌ها را اعلام کند، بلکه باید کشور‌های صاحب پرچم به مرجع بین‌المللی دریانوردی علت اصلی را اعلام کنند.

کشور‌های صاحب پرچم علت اصلی حادثه نفتکش‌ها را اعلام می‌کنند/ هیچ آلودگی آب‌های ایران را تهدید نمی‌کندالله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات بین‌المللی، کشور‌های صاحب پرچم ملزم هستند که علت اصلی حادثه رخ داده نفتکش در آب‌های خلیج فارس را اعلام کنند، گفت: این درخواست از طریق سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده و کشور‌های صاحب پرچم هم باید هرچه سریعتر دلایل وقوع حادثه را به مرجع بین‌المللی دریانوردی اعلام کنند.

وی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ارزیابی‌های خود را انجام داده و به زودی علت وقوع حادثه را به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می‌کند، اما باید کشور صاحب پرچم خود علت حادثه را به مراجع بین‌المللی اعلام کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: هنوز زمان مشخصی برای بیان علت حادثه مشخص نشده و سازمان بنادر و دریانوردی  درخواست بررسی علت حادثه را به مرجع بین المللی دریا ارائه کرده است.


بیشتر بخوانید:جزئیات حادثه آتش سوزی دو نفتکش در دریای عمان/تایوان و سنگاپور مقصد نفتکش‌ها بود


عفیفی‌پور با اشاره به اینکه آب‌های سرزمینی در محدوده تا ۱۲ مایلی خط ساحل آب‌های همجوار یا تحت نظر در محدوده ۱۲ تا ۲۴ مایل و آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی در فاصله بالای ۲۴ مایلی تعریف می‌شوند، افزود: نفتکش فرانت التیر از محدوده آب‌های تحت نظارت ایران خارج شده و فاصله بسیار زیادی با بندر شهید رجایی داشته است، بنابراین هیچ محدودیت و یا تهدیدی برای شناور‌های ایرانی و یا اسکله‌های این بندر وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تأکید کرد: خوشبختانه هیچ آلودگی نفتی از طریق این نفتکش‌ها به آب‌های ایران وارد نشده و کارشناسان محیط زیست هم اعلام کردند که هیچ مشکلی برای آب‌های تحت پوشش ایران وجود ندارد.

بر اساس این گزارش صبح روز پنج‌شنبه یک فروند نفتکش که از بندر الرویس امارات به سمت تایوان در ۲۸ مایلی بندر جاسک در حال حرکت بود، دچار حریق شد و ۲۳ خدمه این کشتی خود را به آب انداختند که با هدایت مرکز جست‌وجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابتدا کشتی عبوری خدمه‌ها را از آب گرفت و سپس تحویل شناور‌های ناجی شدند، همچنین دومین نفتکش هم ۱ ساعت بعد در همان روز در ۳۰ مایلی بندر جاسک دچار حریق شد که این نفتکش با پرچم پاناما از بندر الجبیل عربستان راهی سنگاپور بود که هر ۲۱ خدمه این کشتی با هماهنگی مرکز جست‌وجو نجات دریایی هرمزگان توسط یک یدک‌کش از خطر غرق شدن نجات یافتند.

انتهای پیام/

 آخرین جزئیات از علت حادثه نفتکش در دریای عمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار