در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود ۱۷ دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان خرداد ماه

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: ۱۷ دستگاه مینی بوس تا پایان خرداد ماه ۹۸ وارد چرخه حمل و نقل می‌شود.

ورود ۱۷ دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان خرداد ماهپیمان سنندجی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین خبر‌ها از اقدامات شرکت اتوبوسرانی گفت: با توجه به اختصاص ندادن اتوبوس به شهرداری‌ها از سوی دولت محترم از سال ۱۳۸۹ و وجود تعداد ۳۹۵۵ دستگاه اتوبوس فرسوده (اعم از خصوصی و عمومی) که برابر با ۶۴ در صد از کل ناوگان حمل و نقلی تحت نظارت اتوبوسرانی تهران است، این شرکت با استناد به اسناد بالا دستی و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران سه موضوع را در دستور کار قرار داد تا بتواند نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهردرای تهران افزود: اولین موضوع که در دستور کار اتوبوسرانی تهران قرار گرفت، موضوع اجرای طرح انتشار اوراق مشارکت مالی اسلامی (بند "د" تبصره پنجم قانون بودجه سال ۱۳۹۷) بود که با توجه به مجوزات و مصوبات اخذ شده و همچنین پیگیری‌های به‌عمل آمده موضوع در مرحله اعتبار سنجی اموال شهرداری است.

سنندجی گفت: لازم به ذکر است طرح مذکور جهت اخذ مجوز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: دومین کاری که در دستور کارشرکت اتوبوسرانی قرار گرفت این بود، با استناد به مصوبه‌های شورای محترم اقتصاد و وزارت صمت مبنی بر اختصاص یارانه برای اتوبوس‌های گاز سوز از محل صرفه جویی سوخت و ورود اتوبوس‌های گاز سوز بود.

سنندجی تاکید کرد: سهم شهر تهران از بابت این نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه است و امیدواریم بتوانیم در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از محل صرفه جویی سوخت گام بلندی برداریم.

وی ادامه داد: شرکت اتوبوسرانی تمام تلاش خود را می‌کند مبلغ تخصیصی از بابت یارانه سوخت را که نسبت به گذشته ۲ برابر شده است را احقاق کند تا بوسیله آن شرکت اتوبوسرانی بتواند بخشی از مشکلات بودجه خود را حل کند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی ادامه داد: شرکت اتوبوسرانی تهران جدیت خود را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نشان داد و اقدام‌هایی از قبیل انعقاد تفاهم نامه با خودرو سازان مطرح در خصوص اعلام آمادگی برای خرید ناوگان، انعقاد تفاهم نامه با بانک‌ها به منظور جذب سرمایه و ارائه الگوی جدید پرداخت یارانه به منظور تضمین درآمد مکفی برای بخش خصوصی و افزایش برای سرمایه گذاری در این بخش را انجام داد.

سنندجی ادامه داد: از دیگر اقدام‌هایی که شرکت اتوبوسرانی تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی انجام داد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با مشارکت بخش خصوصی بود.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان و بازسازی با استفاده از توان بخشی خصوصی که در این خصوص اقدامات زیاد انجام گرفت که امیدواریم برنامه رونمایی از اتوبوس‌های دو کابین و مینی بوس‌ها نقطه عطفی برای بیشتر شدن این نوع مشارکت‌ها باشد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران ادامه داد: امیدوارم با مساعدت‌های دولت محترم در پرداخت از محل مابه التفاوت سوخت بتوان خیلی سریع نسبت به نوسازی اقدام لازم را به عمل آورد.

سنندجی ادامه داد: تعداد ۱۱۷ دستگاه مینی بوس ازتولیدات شرکت بهمن دیزل (مدل‌های سحر و شیلر) توسط شرکت تعاونی خریداری شده است که تعداد ۱۷ دستگاه تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ وارد چرخه حمل و نقل می‌شود و مابقی آن‌ها نیز پس از تحویل و آماده سازی توسط شرکت تولید کننده حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار