هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال؛

درخشش سرو قامتان ایرانی و تداوم صدرنشینی

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نتایج فوق العده‌ای به دست آورد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی والیبال کشورمان در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در شهر ارومیه میزبان تیم‌های ملی والیبال کانادا، لهستان و روسیه بود. شاگردان کولاکوویچ که تا پیش از این هفته در ۶ بازی به ۵ برد رسیده بودند و عنوان دوم را در اختیار داشتند با پایان هفته سوم موفق شدند همانند هفته نخست صدر نشین شوند.  

تیم ملی والیبال کشورمان پیش از این و در تمام دیدار‌های آخرش با تیم‌های ملی والیبال کانادا، لهستان و روسیه شکست خورده بود، اما موفق شد در ارومیه از تمام آن‌ها انتقام بگیرد وبازی هایش را ببرد. سرو قامتان ایران در نخستین بازی خود در این هفته به مصاف کانادا رفتند و در بازی که کاملا برتر از حریف بودند توانستند تیم خوب کانادا را با نتیجه ۳ -۰ ببرند. آن‌ها در دومین بازی شان به مصاف لهستان قدرتمند رفتند این بازی که از قبل حواشی خاص خودش را داشت با نامه عذر خواهی لهستانی‌ها بابت مصاحبه کوبیاک آغاز شد.  

درخشش سرو قامتان ایرانی و تداوم صدرنشینی

تیم ملی کشورمان در این بازی ست اول را برد، اما در دو ست بعدی بازی را باخت تا در خطر کسب دومین شکستش در رقابت‌های امسال قرار بگیرد. شاگردان کولاکوویچ، اما از شرایط میزبانی و حضور بیش از ۶ هزار هوادار مشتاقشان بیشترین بهره را بردند و توانستند بازی باخته را ۳ -۲ ببرند تا به هفتمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابند.  

شاگردان کولاکوویچ در سومین بازی این هفته مقابل روسیه یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های والیبال جهان رفتند و توانستند با نتیجه قاطع ۳ -۰ برنده شوند. روس‌ها که در رقابت‌های امسال با تیم جوانشان بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته بودند و همواره بالانشین جدول بودند در این بازی کاملا تسلیم ایرانی‌ها شدند تا در همان رتبه دوم جدول باقی بمانند.  

تیم ملی کشورمان با برد مقابل لهستان رکورد تعداد برهایش در فصل گذشته این رقابت‌ها را شکست و در نهمین بازی به هشتمین برد خود دست یافت. تیم ملی والیبال کشورمان سال گذشته و در پایان ۱۵ بازی به ۷ برد دست یافتند و در رتبه دهم قرار گرفتند آن ها، اما امسال در حالی که هنوز دو هفته تا پایان این رقابت‌های باقی مانده است از ۹ بازی انجام شده ۸ برد کسب کرده اند که نتیجه قابل توجهی است.  

تیم ملی والیبال کشورمان هیچ گاه نتوانسته بود به این تعداد برد پیاپی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال دست یابد که در نوع خود بی سابقه اشت. آن‌ها همچنین فارغ از نتیجه دیدار با برزیل که ۳- ۲ باختند از هفته آخر رقابت‌های  سال گذشته در همه دیدار هایشان پیروز بوده اند.  

درخشش سرو قامتان ایرانی و تداوم صدرنشینی

تیم ملی والیبال کشورمان حالا باید در هفته چهارم هم بار دیگر رقابت‌های لیگ ملت‌های را این بار در شهر اردبیل میزبانی کند. این میزبانی می‌تواند کمک شایانی برای نهایی شدن صعود به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال آن هم برای دومین مرتبه در تاریخ والیبال ایران داشته باشد.  

پرتغال، استرالیا و فرانسه حریفان ایران در هفته چهارم و شهر اردبیل هستند. استرالیا و پرتغال که در انتهای جدول حضور دارند شاید به ظاهر حریف آسانی باشند، اما نباید فراموش کرد که در لیگ ملت‌های والیبال رقم خوردن هر نتیجه‌ای ممکن است. تیم ملی والیبال کشورمان شاید تا پایان دور نخست این رقابت‌ها تنها ۲ -۳ بازی مهم و سخت دیگر داشته باشد سر قامتان، اما شانس آن را دارند پیش از انجام این بازی‌های صعودشان به دور نهایی را قطعی کنند.  ناگفته نماندکه تک تک بازیکنان ایرانی در این هفته و در دو هفته گذشته خوش درخشیده اند  به طوری که شاید خیلی سخت بتوان نام شخصی را برای بهترین بازیکن اعلام کرد.  

درخشش سرو قامتان ایرانی و تداوم صدرنشینی

برنامه بازی های باقی مانده برای تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت های دور نخست  لیگ ملت های امسال به شرح زیر است:

هفته چهارم به میزبانی ایران

  • جمعه ۳۱ خرداد: ایران - پرتغال، ساعت ۱۸:۳۰
  • شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰
  • یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

هفته پنجم به میزبانی بلغارستان

  • جمعه ۷ تیر: ایران - صربستان، ساعت ۱۸:۳۰
  • شنبه ۸ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰
  • یکشنبه ۹ تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

بیشتر بخوانید:

ایران - روسیه/ کار سخت سروقامتان مقابل تزار‌های پرافتخار

برنامه روز نخست هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

برنامه مسابقات تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

لیگ ملت‌های والیبال به صرف کانادا/ اولین ۳ امتیاز میزبانی در سالن ارومیه محقق می‌شود؟

داورزنی تماشاگر ویژه دیدار ایران و روسیه


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa,abbasi
۱۱:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
درود بر شرف و غیرتشان . این بچه های ایرانی گل کاشتند . واقعا مستحق قدردانی و تقدیر هستند . خیلی دلم خنک شد وقتی مقابل لهستان به پیروزی رسیدند . از طرف خودم و خانواده ام صمیمانه ازشون تشکر میکنم که دل ملت ایران رو شاد کردند . برای این سروقامتان قلبن آرزوی بهترینها رو دارم . زنده باد جمهوری اسلامی ایران .
Germany
رحیم روشن
۱۱:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
میزبانی بسیار عالی و مردم بافرهنگ وطن پرست ارومیه نیز یکی از عوامل پیروزی های درخشان تیم ملی والیبال بود که باعث شد ارومیه در سطح جهانی بدرخشد و باید یک سالن ۱۵ هزار نفری در ارومیه مهد والیبال ایران ساخته بشه یاشاسین ارومیه و اردبیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
من احساس می‌کنم میبازه چون خسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
بتی
۰۹:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوست گرامی ینی افراد بالای 30 دیگه پیر شدن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
همه تیم ها جوان گرایی کرده اند
ولی همه بازیکنان اصلی ما بلای30 سال هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسن قلی
۱۰:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام
اتفاقا برعکس
تیم ملی والیبالمون همگی زیر 30 سال هستن
از امیر غفور که سن بالاترین بازیکنمونه بگیرین(29) تا پوریا یلی با 21 سال سن
آخرین اخبار