عبداللهی در صحن علنی:

بسیاری از روستاییان به بالای کوه می‌روند تا یک تلفن بزنند

نماینده اهر گفت: بسیاری از روستاییان برای انجام یک تلفن ساده به بالای کوه و شهر‌های دیگر می‌روند، وزیر ارتباطات به این امر رسیدگی کند.

بسیاری از روستاییان به بالای کوه می‌روند تا یک تلفن بزنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیت‌الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۷ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی سئوالی از وزیر ارتباطات درباره عدم اهمیت به توسعه اینترنت در روستا‌های کشور و عدم دسترسی آنان به تلفن ثابت، اظهار کرد: بنابر بند ۲ ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه زیرساخت خدمات الکترونیکی باید در مناطق محروم سرمایه‌گذاری شود تا امکان ارائه خدمات ارتباطی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فراهم شود، لذا ما ندیده‌ایم که این اتفاق بیفتد، برنامه ششم توسعه برای نوشتن بود یا اجرا؟

وی افزود: دستگاه‌های متولی موظفند تا قابلیت‌های تکنولوژی را در روستا‌ها به راه بیندازند و وزارت ارتباطات نیز موظف است هر ۶ ماه یک بار گزارش عملکرد خود را به مجلس ارائه دهد.

عبداللهی بیان کرد: وزارت ارتباطات مکلف است تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش امکان دسترسی سخت افزاری، نرم افزاری و کتب درسی را برای دانش آموزان روستا‌ها و شهر‌های حاشیه‌ای و کوچک فراهم کند؛ سوال بنده این است که اگر توسعه در روستا‌های کشور صورت می‌گیرد پس چرا متوازن نیست؟ لذا عدالت باید اجرایی شود.

نماینده مردم اهر و هریس ادامه داد: ما اگر می‌توانستیم امکانات ارتباطی و اینترنت را برای مردم روستا‌ها فراهم کنیم دیگر آن‌ها مجبور نبودند که برای دستیابی به این امکانات در رفت و آمد باشند و هزینه کنند.

وی افزود: ما پول تلفن بالایی از مردم روستا‌ها می‌گیریم، اما چه خدماتی در قبال آن به آن‌ها ارائه می‌دهیم؟

عبداللهی گفت: وقتی از برخی مسئولان سئوال می‌کنیم می‌گویند تلاش می‌کنیم تا مشکلات حل شود، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر آقایان وزرا جرأت دارند مانند ما به مساجد بروند و مشکلات مردم را بشنوند.

نماینده مردم اهر و هریس اظهار کرد: شهرستان اهر به میزان ۱۵ درصد تحت پوشش اینترنت نیست و وضعیت تلفن ثابت نیز از اوایل انقلاب بدتر شده است به نحوی که مخابرات کشور تنها به دنبال کسب سود است همانطور که یکی از کارگزاران این سازمان می‌گوید بیشتر شبکه‌های تلفن ثابت کشور فرسوده هستند.

وی ادامه داد: باید بدانید که بسیاری از روستاییان برای انجام یک تلفن ساده به بالای کوه‌ها و شهر‌های دیگر می‌روند لذا من از آقای وزیر تقاضا دارم تا این موضوع را پیگیری کنند چراکه روستاییان نیز حق دارند تا از دنیا با خبر باشند.

نماینده مردم اهر و هریس در پایان گفت: بنده به دلیل جوان بودن وزیر و تأکید بر این مسئله که باید به جوانان فرصت داد این سوال را به رأی نمی‌گذارم و در عوض ایشان باید به ما قول بدهند که مشکلات ارتباطی روستا‌ها را از جمله اهر و هریس حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار