بازیان خبر داد

پرونده مسکن مناطق سیل زده تا پایان سال بسته می‌شود/ حذف صف دریافت خدمات رویکرد کمیته امداد در سال ۹۸

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره خدمات رسانی در مناطق سیل زده توضیحاتی داد.

پرونده مسکن مناطق سیل زده تا پایان سال بسته می‌شود/ حذف صف دریافت خدمات رویکرد کمیته امداد در سال ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم‌ بازیان مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۲۷ خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد نهادی موثر، کارآمد و اثربخش در جهت محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مولفه‌های اصلی کمیته امداد تأمین مسکن خانوار‌های ایرانی است، افزود: شرایط اقتصادی اخیر تعداد مستأجران را نسبت به مالکان مسکن بیشتر کرده است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: شاخص عرضه و تقاضای مسکن به خوبی موید این است که جریان تولید و بهسازی بافت‌های فرسوده روند کندی داشته است.

بازیان با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند، تصریح کرد: رویکرد اول کمیته امداد این است که بتوانیم از سیاست‌های دولت به جهت برخورداری از بهره حداکثری از زمین‌های شهری و روستایی داشته باشیم.

بازیان تصریح کرد: قرض الحسنه کمیته امداد در ۷ ردیف مشخص خدمت ارائه می‌دهد که این خدمات شامل خرید مسکن شهری، احداث مسکن شهری و روستایی، تعمیرات مسکن، تامین خدمات مسکن روستایی و شهری و سرویس بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ کمیته امداد باید علی‌رغم برنامه کمی و ریالی مصوب ۶۰ هزار خدمت مسکن ارائه می‌شد، افزود: این عدد در گزارش عملکرد به ۱۲۰ هزار خدمت رسید.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: این عملکرد خوب چیزی جز مشارکت جویی خیرین و حامیان نبود.

وی با بیان اینکه برنامه ما برای احداث ۱۶ هزار واحد روستایی بود که تا پایان سال ۹۷ به ۲۱ هزار واحد رسید، ادامه داد: در احداث مسکن شهری نیز از برنامه ۵۵۰۰ واحد به ۱۰ هزار واحد و در بحث تعمیرات نیز از ۳۵ هزار واحد به ۷۷ هزار واحد رسیدیم.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مقرر شده بود ۴ هزار واحد بهداشتی احداث شود که تا پایان سال ۹۷ توانستیم ۹ هزار سرویس بهداشتی را راه اندازی کنیم که تمامی این موارد با مشارکت محوری و کمک خیرین انجام شد.

بازیان با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار واحد نیازمند احداث در کرمانشاه در حال حاضر ۵۲۰۰ واحد احداث شده است، خاطرنشان کرد: خانه‌های مددجویان در کرمانشاه که در اثر زلزله آسیب دیده بودند جزء اولین واحد‌های تکمیلی بودند و ما توانستیم مناسب‌ترین خانه‌ها را احداث کنیم.

وی افزود: امسال بیش از ۴۰ درصد تأمین منابع بودجه ما از محل تسهیلات قرض الحسنه انجام شد که بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

بازیان با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌های نهاد‌های انقلابی در کنار استفاده از ظرفیت‌های دولت و مجلس در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: رویکرد ما در سال ۹۸ این است که صف دریافت خدمات حذف شود.

بازیان گفت: برنامه ما در سال ۹۸ ارائه ۵۵ هزار خدمت است و به این منظور ۸۸۵ میلیارد تومان نیز اختصاص پیدا می‌کند که البته می‌توانیم بیش از ۱۰۰ هزار خدمت را با هزار میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال اجرایی کنیم.

وی افزود: تا پایان مردادماه عملیات تعمیرات ۲۰ هزار واحد نیازمند تعمیرات به اتمام می‌رسد و ۱۰ هزار واحد نیازمند احداث نیز تا پایان سال تکمیل می‌شوند.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر عملیات احداث هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده انجام شده است، ادامه داد: مشکل اصلی ما در بازسازی مناطق سیل زده، بانک‌ها هستند که علی‌رغم مصوبه دولت قرار بود تا آخر خردادماه تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار دهند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده که آن هم به دلیل تغییر مصوبه دولت بوده است.

بازیان با بیان اینکه در جلسه‌ای که امروز در وزارت کشور برگزار شد، مصوب شد تا ۱۵ تیرماه همه پرونده‌های مددجویان مناطق سیل زده که معرفی به بانک بودند، تکمیل و تسهیلات را سریع دریافت کنند، ادامه داد: مدعی هستیم روند ارائه تسهیلات در مناطق سیل زده بسیار کند است و امیدواریم با وعده مسئولان این کار به سرعت انجام شود.

وی عنوان کرد: رویکرد ما در سال ۹۸ انعقاد تفاهم نامه با دولت، خیریه‌ها و نهادهاست که در این صورت ارائه خدمات در حوزه مسکن، سرعت بالایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت برای تأمین اسکان ایتام، جزء اهداف اصلی ما در سال جاری است، افزود: تا پایان سال تمامی منازل ایتام مناسب سازی می‌شوند و تلاش می‌کنیم کودک یتیمی نداشته باشیم که در روستا‌ها بدون مسکن باشد.

بازیان گفت: استفاده از مسکن مهر در اولویت ما در سال جاری است که البته مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم رفع شود.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان مدیریت و کمیته امداد منعقد شده و قرار است ۱۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان احداث شود و مقدمات آن فراهم شده است، ادامه داد: به این منظور روز گذشته هزار میلیارد تومان تخصیص را در این رابطه دریافت کردیم.

وی گفت: ۵۰ درصد از منابع دولتی در ساخت ۱۷ هزار مسکن استفاده می‌شود و ۵۰ درصد باقی مانده را نیز کمیته امداد تقبل می‌کند.

بازیان با بیان اینکه قرار است یک هزار واحد نیز برای ایتام در شش استان احداث شود، بیان کرد: در سال جاری احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی و خرید مسکن شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ۱۹ هزار واحد نیازمند تعمیر و ۱۰ هزار واحد روستایی و هزار واحد شهری نیز احداث خواهند شد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تا پایان مرداد تعمیرات مناطق سیل زده به پایان می‌رسد، تصریح کرد: تا پایان سال پرونده مسکن در مناطق سیل زده بسته می‌شود که البته شرط آن تأمین منابع بانکی است.

بازیان بیان کرد: ۳۰ هزار مسکن در سیل اخیر دچار خسارت و آسیب شدند.

وی با بیان اینکه برای کمک به احداث واحد‌های سیل زده شهری ۵۰ میلیون وام قرض الحسنه همراه با ۱۲ میلیون کمک بلاعوض از سوی دولت ارائه می‌شود، ادامه داد: کمیته امداد نیز ۱۵ میلیون کمک بلاعوض به آن اضافه می‌کند.

بازیان با اشاره به ارائه ۴۰ میلیون وام قرض الحسنه روستایی، ۱۰ میلیون بلاعوض و ۱۰ میلیون نیز کمک بلاعوض کمیته امداد به سیل زده ها، گفت: در حوزه تعمیرات نیز ۱۵ میلیون وام همراه با ۵ میلیون کمک بلاعوض ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۹۵ میلیارد تومان اثاثیه منزل برای مددجویان در مناطق سیل زده خریداری کردیم.

بازیان با بیان اینکه سال ۹۸ سال تحول و دگرگونی در حوزه تامین مسکن است، ادامه داد: اگر امسال را با سال ۹۴ که همزمان با آغاز فعالیت آقای فتاح در کمیته امداد بود، مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم که خدمات رسانی کمیته امداد بیش از سه یا چهار برابر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار